Roll Out Dufour 40

[size=12]Vandaag Roll Out van een nieuwe Dufour 40 Performance[/size]
[size=12]Later meer[/size]

Hallo Ruud,
Leuk dat je deze site hebt gevonden! Ik ben benieuwd naar de foto’s en hoe de “40” bevalt na een decennia lange Waarschip carriere.
Zie ik nou goed op de foto dat ie rood is geworden. Voor jou normaal maar voor een 40 zeker uniek, de meeste zijn wit of d.blauw.
Groet, Martin

Inmiddels te water sinds 2 april 2006 en vandaag hebben we 1400 mijl op het log staan. Voor details van de tochten zie www.sail-it.nl.
Kortom we genieten volop van de boot en zijn prestaties.
Ruud

Ruud,
Gaaf kleurtje, niet te missen die boot!
Veel plezier met jullie boot en werk.
Ciao,

Ruud,
Ik zag dat je heel slim je RayMarine plotter onder je buiskap gemonteerd hebt. Leuk idee! Is hij demontabel daar? Maw haal je hem weg om diefstal te voorkomen? Aan je fotos te zien staat hij op een draaivoet. Klopt dat?
Als je wat meer foto’s hebt ben ik wel geinteresseerd! Er is een andere post die over de inbouw van plotters gaat. Ik heb jouw foto daarop gezet.
Groetjes
Nick

Ruud,
 
Ik vind je schip prachtig, maar er staat wel een hoge, eigenlijk lelijke’buiskap op. Ik kan me voorstellen dat je dat gedaan hebt voor je gasten, maar zonde van de lijn van het schip.
Wil je een goede buiskap laten maken, ga dan naar Anne Schipper in Oud Beijerland, havenkade 8 (geloof ik). Hij maakt perfecte buiskappen, mooi in lijn, strak, etc. En niet overdreven duur.
Ciao,

Hans en Sandra dat ben ik met jullie eens, Althans de lijn van de kap, tot dat  je er onder zit op zee en dat zo’n 4500 mijl per jaar dan is het iets anders geworden. Daarom hebben we ook zo ontworpen dat je een ruime instap hebt en de plaats vande plotter bepaalt de stijlheid van de voorzijde.
Dus ik heb gekozen voor functionaliteit.
Kom maar een keer kijken en er onder staan.
 
Ruud

Doe ik een keer Ruud.
Ik kan begrijpen dat je voor functionaliteit gaat, maar toch…
Ciao,

Ruud,
Ik weet niet of je het zelf al hebt gezien maar er staat een foto van de gipsy op de site van Mansulu. Kijk op manaslu.nl/rotterdamstopover.html Op de tweede foto van boven zie je de gipsy achter de ABN 1! Leuk om te zien!
Gr
Nick

Nick,
bedankt voor je aanwijzing
Op deze link sail-it.nl/photogallery/sail … ean_rotter dam.htm zie je meer van de volvo ocean stopover op zee.
Schip nu op de kant, gereed maken voor weer een zomer van minimaal 5000 mijl zeilen zoals in 2006. Onderhoud minimaal wat kleine aanpassingen en toevoegingen.
Groeten
Ruud van der Zee / Gipsy / Sail-It

Ruud,
Kan je aangeven of de kleine wijzigingen voor ons misschien interessant zijn?
Ciao,

Hans,
als ze gereed zijn komt er een fotoserie op de site.
Ruud