Reserve gasfles

Op de Dufour 325 GL is maar plaats voor 1 grote Campinggazfles.
Aangezien deze ene fles meestal leeg is op zaterdagmiddag tijdens de borrel op een eilandje ergens midden op het Grevelingemeer is het wel handig om een reserve fles aan boord te hebben.
Voor dit soort “noodsituaties” hebben we zo’n halfhoge R904 Campinggazfles aan boord ergens onder in de bakskist.
Juist deze plek staat me tegen, weinig tot geen ventilatie en al helemaal geen afvoer naar beneden.
Om dit probleem op te lossen denk ik eraan om iets te fabriceren in de ankerbak, daar heb ik ondanks het ankerspil en de bijbehorende hoeveelhied ketting meer dan genoeg ruimte om zo’n kleine fles kwijt te kunnen en goed vast te zetten. Groot voordeel, meer dan genoeg ventilatie van boven af en naar beneden evt. gasafvoer via de lekwater afvoer die standaard op de ankerbak zit.
Heeft iemand hier al eens over nagedacht of misschien een andere oplossing bedacht voor het bovenstaande probleem, ik hoor graag alle voos en tegens.

Peter,

Wij hebben nadat we op een zondag gelegen aan een eiland in de Grevelingen zonder gas zaten een reserve gasfles gekocht. Een gasfles is opzich beslist niet kwetsbaar, maar toch heb ik hem in de ankerbak opgeborgen. Afgesloten van de rest van de boot en een ontluchting via de waterafvoer naar buiten. Volgens mij is het gewoon de beste plaats.

Groet,

Henk