Reddingsvlot voor de 385

Collega’s,

voor onze (nog redelijk) nieuwe 385 zijn we op zoek naar een reddingsvlot.
De planning is om dit verlof van Stellendam naar Londen en Engelse zuidkust te varen. Volgende jaren ook hetzelfde gebied (Kanaaleilanden tot Helgoland).

M.i. is de bak achteraan in het midden een goede plaats voor een vlot.
Vermits het daar beschermd EN diefstalbeveiligd zit is een vlot in een zak (valies) voldoende. Een container lijkt me erover, niet?

Ik zoek dus een vlot voor 6 personen, dat binnen de afmetingen van de koffer past ( 90 x 39 x 48).

Hoe hebben jullie het vlot-probleem opgelost?
Welk vlot (merk, leverancier, …)

Alvast bedankt voor alle advies
Vriendelijke groeten
Luc Van de Vyver
Equilibrium
(Stellendam)

hoi luc, ik heb een seago zes persoons vlot gekocht bij kniest dit voorjaar, het standaardmodel, rond de 900 eu (ik heb nu even niet het exacte model voor je of de maten, maar op hun website kun je die wel vinden).
 wel in een container, want de kuip loost in hetzelfde luik waar het vlot nu staat dus een tas leek mij mij wat minder (ik heb dat luik al eens vol met water gehad toen de afvoer eronder (die onder de spiegel loost) verstopt zat. ik heb twee balken op maat gemaakt en gelakt waar hij/zij op staat en sjor hem vast met twee spanbanden. verder twee plakken piepschuim tussen container en wanden van luik en hij staat echt zeer vast daar; niet in beweging te krijgen. ik heb er geen diefstalbeveiliging op aangebracht (heeft als ndeel dat je niet in de situtie moet komen dat je dat slot er niet af krijgt in een noodsituatie ivm corossie of zo iets) maar het is een kleine moeite om in die bak een moer aan te brengen voor een kettingslot of zoiets.
als je verder vragen hebt, geef een gil.
groet
erik

Bedankt voor de info Erik,
dat ondersteunt mijn denkpiste.
Ik zat eerder te denken aan een valies, maar inderdaad ligt het vlot op die plaats midden in een ‘afvoer’.

Bij ons het het luik afgesloten met een trekhendel in de gasbun. Als deze op slot is kan dat luik ook niet opengemaakt worden (zonder brokken).

Toch nog een vraagje ; heeft je vlot-koffer handvaten of iets dergelijks, want die kilos eruit tillen zonder houvast lijkt met niet eenvoudig.

Tot onderweg
Luc

er zitten twee draagbanden omheen, n ik heb er twee spanbanden om om het vast te sjorren aan de steunbalken di ik geplaatst hb. is inderdaad een zwaar ding, maar met een til staat ie op dek. dus dat is niet ht punt, temeer je van achteren hem zo in zee gooit. als je hem op het kajuitdakplaatst onder de giek heb je meer te zeulen (of je moet zo’n frame kopen voor aan de spiegel).