plexiglas van vluchtluik vervangen

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het (plexi)glas van de vluchtluiken. Die van mij vertonen nogal wat barstjes. Als de kosten en de klus nogal mee vallen zou ik dit dus willen vervangen.
Groetjes,
Marien.
 

Marien,
Ik overweeeg deze klus ook een keer te doen. In het verleden heb ik al eens de oude ramen vervangen door nieuw plexiglas, een leverancier zou ik dus wel weten in mijn buurt (Haarlem e.o.). Ervan uitgaande dat de rubbers niet meer te krijgen zijn, zou ik de nieuwe delen kitten. Eerst zou ik een mal maken om een oud deel eruit te kunnen halen, en dan kan ik de oude gebruiken om een nieuw deel op maat te maken. Overigens, de leverancier van de ramen (Allpa) zou wellicht ook nieuwe raamdelen kunnen leveren. Het duurst en wie weet het makkelijkst is de vluchtluiken zelf te vervangen door luiken die meer mogelijkheden bieden. Volgens mij zijn er eigenaren die dit al eens hebben gedaan.

Stelt niets voor.
Oude raam voorzichtig eruit halen . Als je een beginnetje hebt , volgt de rest vanzelf. Dit oude raam als mal gebruiken voor een nieuwe . In het vierkant laten zagen bij een groothandel en de hoeken afronden met een figuurzaag ( langzaam zagen anders wordt het te heet en smelt vast . zal toch wel eens gebeuren ) en verder rondvijlen-schuren .Waar de kit komt op het raam , met
een fijn schuurpapiertje ruw maken en met alcohol schoonmaken.
Daarna een goede ( zwarte)polymeer kit gebruiken. Een veter kit op het profiel leggen ( onderkant-zijkant )en na aandrukken zorgen dat alles vol gekit is . Restanten verwijderen .
Als je van te voren afplakband plaats , gaat het verwijderen van restanten makkelijker. Zou ook het frame verwijderen ( kan behoorlijk vastzitten ) en opnieuw kitten met dezelfde kit. Ook hier eerst plakband rondom plaatsen om uitgedrukte kit makkelijk te verwijderen.