Plexiglas schermpjes op de Dufours

Dufourvaarders,
Op onze Dufours komen minimaal 2 plexiglas schermpjes voor (bij 34P in ieder geval). 1 zit er in de koelbox als een soort opstekend randje ter voorkoming van wegschuiven van bijv. melkpakken. Het andere schermpje zit bij de motorbediening, een rookglas schermpje. Het probleem is dat er tussen de randjes veel vuil en aanslag gaat zitten. Ik weet niet of 1 van jullie er al een adequate oplossing voor heeft, maar ik ben van plan om er een plastic ringetje tussen te zetten, zodat water e.d. er wel tussendoor kunnen, en ook dus beter schoonte maken is. Zijn er andere idee?n, anders dan afkitten en dit?
Ciao,

Hans
Dit probleem stoort mij ook al 2 jaar. Tot op heden heb ik, als het te vuil was, de boel losgeschroeft en schoongemaakt. Jouw ringetje is al een idee, maar er zijn op dit forum heel wat techneuten dus ik wacht met spanning op DE oplossing.
Groeten
Rob

Hans,
Kom eens kijken op de Neeltje, naar mijn vinding om de boel schoon te maken. Maar blijf van mijn drank af.
Ook het idee van mij met het r.v.s gatronoom bakje die je via een rail kan verschuiven. Wat denk je daar van, kost weinig en je beleg op je brood hoef je niet te zoeken, dat zit in dat bakje, tenminste …maar ook je scheepsbeschuiten kan je er veilig in opbergen. (wel gezouten). Met daaronder weer de drank om te spoelen.
Trouwens Messink is ook niet vlot met prijsopgave’s voor een 36.5 of 32.5 verkopen zeker al genoeg.

Hoi boys,
Leo, leuk je weer eens te ontmoeten op de site.
Ik kan je vertellen dat in onze nieuwe 34PP al zo’n soort bakje als jij eerder hebt gemaakt, zit (plagiaat?) Istie al verkocht, want anders kan ik niet kijken. Of vertel het anders dan ff.
Ciao en tot zaterdag op de nieuwjaarsreceptie van de vereniging?

Hans en Leo,
Ik snap er niks van. We hebben het over de twee plexiglas plaatjes. En nu gaat het over bakje. Is dit ter vervanging of een extra mogelijkheid? Foto’s zijn misschien handig om de boel te verduidelijken.
Vrg Rob

Het plexiglas plaatje in je koelbox, dat zit bij mij geplakt met tweezijdig tape-plakband. Aan beide kanten een een kleine opening gehouden en wat gaatjes geboord voor afvoer van het condenswater koeling. Eenmaal per jaar eraf om extra goed schoon te maken da’s al.
Ja, dat r.v.s. Gatronoom bakje, daar had ik patent op maar dat is ook al weer gepikt lees ik net.
Op twee railtjes schuift deze bak boven in de koelbox. Je kan hem er dus zo uittillen maar ook dus veschuiven als je onderin moet wezen in je koelbox. Dus geen losse mandjes meer, en goed zeevast.
Ja, op de keuring na, deze maand is de zaak rond. Gaan we naar wat anders kijken, denk de 365. Kijken hoor!!

Voor het bedienigspaneel van de motor heb ik een kunststof zeiltje gemaakt dat met een paar druknopen (zelfde als aan de buiskap) precies passend ervoor gespannen kan worden als het schip in de haven ligt. De hoeveelheid vuil die ik daar tijdens het varen verzamel is minimaal .
Als bevestigingspunten heb ik aan de bovenkant drie van die sluitingen onder het houten bankje geschroefd en aan de onderkant van het zeiltje heb ik de bestaande onderste 2 schroeven in het paneeltje voorzien van de sluiting. Helaas voor jullie heb ik nu geen foto van dit stukje creativiteit maar als het voorjaar weer nakende is en mijn juweel weer vaarklaar wordt gemaakt wil ik jullie als het dan nog wenselijk is hier graag mee verblijden.
Groet, Menno

Menno,
We praten nu weer over een D 34, als ik dat zo lees over zeiltje over bedieningpaneel. Niet meer over een koelbox algemeen?

Zoals het bericht begint en vervolgens eindigt in de aftiteling: Inderdaad ja

Boys,
Het gaat om 2 plaxiglas plaatjes, 1 op het motorpaneel en 1 in de koelbox. Ik heb nog geen goede oplossing gehoord, maar allemaal lapmiddelen, wie weet iets beters?
Ciao,

De techneuten laten het nu ook afweten. We zullen het zelf moeten oplossen Hans.

Ja, beste vrienden gaan jelui dit maar eens oplossen. Ik lees het wel, waarschijnlijk is dan deze noviteit ook te gebruiken op een 325 of 365