plaatsen van een binnenboordmotor

Goedenmorgen,

Ik ben blij deze site te hebben gevonden. Ik ben zo’n 4 jaar in het bezit van een dufour 24, geweldige boot. Het enige probleem is dat ik een versie heb voor een buitenboordmotor. Ik heb er een 8 pk mercurie achterhangen, maar ik mis de power en de veiligheid van een binnenboordmotor. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een binnenboordmotor te plaatsen in deze boot. Is dit qua kosten verantwoord, of kan ik beter zoeken naar een andere dufour?. Ik heb begrepen dat de boot voorbereid is op het plaatsen van een binnenboordmotor.

Alvast bedankt voor uw reactie’s.

E Kaaks

Goedemorgen,

Het inbouwen van een inboard is een kostbare zaak. Ik denk dat je zomaar 8-9000 euro’s kwijt bent!
Dan kan je beter een Dufour kopen met inboard, of je huidige boot moet je natuurlijk erg goed bevallen…

Frank

Bedankt Frank voor je snelle reactie. Ik heb zitten zoeken op internet naar een inboordmotor, en een snelle berekening gemaakt. Dit zal inderdaad een kostbare zaak worden, dus ik ga denk ik zoeken naar een iets krachtige bb motor met elektrische start erop.

mvrgr,
E Kaaks

Beste dufourvaarder,
Reeds 12jaar vaar ik met een dufour 24 en ik kan niet anders zeggen een geweldige boot. Maar nu jouw vraag. Ik heb in mijn boot een inboard motor gehad. Dat was een saildrive merk Volvo-Penta met een Honda bloc. Na 3jaar ging bij mij een koppakking stuk en daarna heb ik niets dan ellende gehad met deze motor :cry: . Ik heb hem er uit gegooid en een Suzuki 4-takt 9,9 Hp gekocht. Blijf nu maar bij die outboard en koop geen saildrive. De andere manier met een totaal inboardmotor is een hele dure investering, minstens net zo veel als de waarde van de boot nu.
Veel goede vaaruren en Hartelijke groeten
Intruder