Overstap naar dufour?

Dag dufourzeilers,
Mijn eerste post hier, ik ben net door de beheerder toegelaten tot dit selecte gezelschap, waarvoor dank.
Reden voor aanmelding is de volgende:
We zeilen nu al jaren tot redelijk volle tevredenheid met een Dehler 31. Fijn boot om te zeilen, maar onderdeks wat krap met meer dan 2 en met name de hoogte van de slaapruimten is krap. Nu boven de 60 gaat ons dat meer storen en er zijn ook vaker logees voor een nachtje/ weekend.
We zoeken een alternatief, ook fijn zeilend meer binnenruimte. Ik wil liefst zo min mogelijk groter ivm hanteerbaarheid en(running-) kosten. Dehler 35 zou wellicht kunnen maar ons oog viel ook op een dufour 34p. Mijn partner ziet een 310gl ook helemaal zitten. Ik moet zeggen dat de binnen en buitenruimte verbluffend is. Meer hebben we niet nodig. Zeiltechnisch zou ik er dan wel graag een overloop, Genua en gennaker bij willen. Wat me opvalt is dat dat laatste type hier niet vertegenwoordigd is lijkt het.. wat zijn jullie ervaringen? Is het echt alleen een borrelboot?
Wat vinden jullie van de d34p. Zijn er mensen die een dergelijke overstap gemaakt hebben?
Ik hoor graag jullie gedachten…
Groet,
Hans

Hi Hans, als binnenruimte belangrijk voor je is zou je ook nog kunnen kijken naar een Dufour 325 GL. Zelfde look als de 34. Wij hebben naar een D34 en een D325 gekeken en vonden de 325 net wat ruimer en comfortabeler. De 34 is natuurlijk wel weer wat sneller. We hebben onze 325 in 2009 nieuw gekocht en varen er nog steeds met veel plezier mee. We hebben de uitvoering met stuurwiel, lange kiel (1,85m) en opties overloop in kuip, autopilot op kwadrant.

Succes met je zoektocht

Alphons