Overdrukventiel Quick boiler: welke druk?

Het overdrukventiel op de boiler lekt af en toe een druppeltje langs het aftaphendeltje; ik wil preventief het ventiel vervangen.(voordat lekkage toeneemt en de waterpomp aanslaat) Helaas is hij zo gemonteerd dat ik net niet kan lezen bij hoeveel Bar/Mpa deze open gaat… Online kom ik er diverse tegen met de juiste 1/2" aansluitingen, maar met verschillende openingsdrukken: 5 bar, 6 bar, 7 bar, 7.5 bar, 8 bar. Maar welke hoort erop?

Volgens mij is het Quick Overdrukventiel 1/2"-6 Bar. Deze wordt bij de diverse watersportmarkten verkocht. Andere waarden voor Quick ben ik niet echt tegengekomen en heb destijds zo’n exemplaar gekocht en op mijn Quick boiler gezet.

Groet,
Alphons

Ik heb een andere theorie, een overdrukventiel die een beetje lekt is beter dan één die niet lekt want dit geeft blijk van een ventiel die niet zijn werk doet. Zelf heb ik een gadenakoppeling op het overdrukventiel geplaatst die via een tuinslang uitgeeft op een vat die ik regelmatig kan ledigen. = zo vermijding water op de bodem van het schip

Ik heb ook een slang eraan welke in een jerrycan loost. Het druppeltje komt echter niet uit de slang, maar langs het asje voor het aftappen van de boiler. Daar lekt het nu zonder waterdruk (pomp uit) en zonder dat de boiler verwarmt (boot is nog winterklaar); het overdrukventiel moet dus vervangen worden. Ik ga er een 6 Bar versie op zetten, want met minder druk vind ik ze niet.