Osmose

 
Hallo schippers van een Dufour,
Onze zeilboot een Dufour Classic 38 is in april 2003 te water gelaten , en elke winter wordt hij op de kant gestald , ook na dit vaarseizoen is hij uit het water gehaald en op de kant gezet , bij controle blijkt er osmose in het roer te zitten.
Wie heeft er ook zo’n vervelende ervaring en wat heb je er aan gedaan ??
Op een schrijven aan de dealer in Noordschans wordt vooralsnog niet gereageerd.
Wie heeft er eventueel nog een promotie folder van de Dufour Classic , waarin de kwaliteit en garantie,s worden beschreven.
Rien
 

 
Beste Rien,
Bij ons vorige schip (geen Dufour) bleek het roer ook aangetast door osmose. Daarna hebben we een vochtigheidsmeting doorgevoerd over het hele onderwaterschip; ook daar osmose. Ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt, maar pas nadat we via internet ons probleem kenbaar maakten kwam de fabrikant in beweging. Na ruim 1 jaar werd ons probleem adequaat opgelost.
Conclusie: zowel bij leverancier als bij de fabrikant het probleem aankaarten. Jammer dat internet daarbij nodig is om ‘de boel in beweging te krijgen’.
Succes,
Frank.

Hallo,
Heeft iemand een fotootje van osmose op het roer? En weet iemand wat de gevolgen hiervan zijn? Ik kan me voorstellen dat er wel eens expertiserapporten geschreven zijn waar dit in behandeld is.
Richard