Ook maar voorstellen

Hallo allemaal :slight_smile:

Sinds een paar weken zijn ik en mijn partner op zoek naar bootje en hierbij is een Dufour 2800 tot nu toe de beste kandidaat qua inrichting en indeling. Al veel informatie gevonden hier op het forum, iedereen daarvoor bedankt!

De bedoeling is dat we in Zeeland of richting IJsselmeer gaan. Gezien we in Eindhoven wonen is het alletwee ongeveer even ver.

De komende tijd zullen we er nog een aantal gaan bekijken. Heeft iemand nog goede tips waar zeker op gelet moet worden?

Groeten,
Leo

Hou Leo,

Ik heb 10 jaar een d2800 gehad en er heel veel plezier mee gehad. Een prima en robuust gebouwd schip. Gebreken zijn meestal zichtbaar. Let op de bekende zaken als osmose, motor, verstaging en eventuele schade aan kiel(bouten). Er zijn er vele te koop met verschillende kwalitietsniveaus en mate van onderhoud. Gewoon goed opletten en twee keer kijken.

Succes,
Loet

Het is wat sneller gegaan dan verwacht:

Vandaag gekocht :smiley:

Proficiat met je mooie aankoop!!!

Leo, van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat is het bouwnummer?

Nu hebben we er meteen weer een vaste klant bij in het 2800 forum.

Veel plezier en zeilgenot toegewenst.

Groeten Paul & Lisette

Bedankt!

Het is bouwnummer 614. Gezien mijn interesse in techniek en zelf klussen verwacht ik dat ik inderdaad geregeld hier te vinden zal zijn. Sterker nog, ik zal zo eens een topic openen over de schroefas :sunglasses:

Leo

Ook hier (na Zeilersforum) nogmaals een dikke proficiat!
Hier ga je veel plezier aan beleven.