Ontwerp / specificatie Arpege

Beste zeiler,
Ik overweeg een Arpege te kopen. Het schip heeft een mooi ontwerp, snelle zeiler en een mooie prijs. Wie kan me wat meer vertellen over de onderstaande vragen:

    1. Wat is de stahoogte in de kajuit? (heeft iemand de originele specs van het schip)
  • 2) Welk type kiel is de originele kiel bij het schip? Hoe diep steekt deze. Ik kom namelijk er namelijk veel tegen met een “bulb” kiel van 1.35, maar ook zie ik een aantal anderen 1.45 en 165, met een vin kiel. Uiteraard komt deze tweede de zeileigenschappen ten goede.
    1. Wie heeft ervaring met het ombouwen van de punt in een tweepersoonsbed?
    1. Waar kan ik het beste zoeken naar te koop staande Arpeges?
      Alvast bedankt voor de antwoorden en reacties !!!joritsmits38869,901712963

Jorit,
Inderdaad eeb heel leuk schip.  Er staan er een aantal in de
www.botenbank.nl
www.makelaarsbotenbank.nl
www.botentekoop.nl   
www.marktplaats.nl
succes,
Martin

Er heeft een paar maanden terug een artikel in de waterkampioen gestaan waarin de originele dufour arpege werd vergeleken met de huidige arpege lijn. Natuurlijk niet te vergelijken maar er stonden wel leuke en goede fotos in van de arpege. Ik heb even gezocht maar kon hem zo gauw hier niet vinden. Wellicht lukt het jou wel via waterkampioen.nl
Gr
Nick

De stahoogte in het keuken gedeelte is ongeveer 1,80m en de stahoogte in het lagere deel +/- 1,67m (ben zelf 1,70 lang…)
Volgens mij heeft de eerste versie een kiel van 1,45 en zijn er later een diepe 1,62 en een ondiepe 1,35 aan toegevoegd, van de diepstekende versie zijn er het minst gemaakt.
Er stond laatst een arpege te koop waar in de punt een tweepersoonsbed was ingebouwd, dit betekend echter wel dat het toilet weg moet of moet worden verplaatst. Bij dit exemplaar had de eigenaar een stuk van de BB bank geofferd voor een natte cel.