onderdelen Volvo MD2020

Het winteronderhoud komt dichterbij
Voor de motor (Volvo Penta MD2020) kan je natuurlijk de originele filters, riem enz. bestellen. 
Is er iemand die ervaring heeft met andere merken (Fram, Gates…) ?
Ik heb al wat op het internet gezocht maar ik vind enkel de bestelnummers van originele Volvo Penta onderdelen.  Niet die van andere merken. 

Yves,
Er is een boek die gebruikt wordt bij bedrijven om de zelfde typen te vinden. Dit is een soort omsleutelboek. Ik weet alleen niet of dit op internet staat. Bij bedrijven die motoronderdelen verkopen hebben ze vaak wel zo’n boek.
Succes en Ciao,

Dag Yves, ik heb dat uitgezocht, ik gebruik momenteel als oliefilter de PH4386, en als brandstof fijnfilter de P4178, beiden van FRAM. Ik koop ze bij Tielman automaterialen. Verder zat in mijn Dufour een brandstofgroffilter van Vetus. Een nieuw filterelement bleek bij Kniest ? 36,- te kosten. Dat was voor mij aanleiding om bij Kniest voor ? 45,- een compleet nieuw Delphifilter te kopen. Die heeft het voordeel dat er ook een kijkglas onderzit, en het voordeel dat de filters erg goedkoop zijn. Bij de Texelse inkoopcombinatie aan de haven kocht ik een filterelement voor ? 2,67. Dat zijn de betere prijzen. Je kunt het filter zo aan het schot schroeven in de gaten van het oude filter. Het FRAMnummer is 1191CP, iedere Boerenbond schijnt het ook te hebben omdat dit ook veel in landbouwmachines wordt gebruikt. Oja de lengte van de Vsnaar is 79,5 cm uit mijn hoofd. Succes, Jan Willem

Jan Willem,
Dank je wel voor de info !
Yves