nieuwe zeilen

Om maar eens niet in oude tradities terug te vallen hebben we deze winter een setje nieuwe zeilen laten maken voor onze dufour 2800. Waar we in het verleden pas de zeilen kochten zodra ze echt op waren en we in principe de boot met hele jonge zeilen verkochten, hebben we ze nu in de beginperiode gekocht. Op deze manier kunnen we zelf met de zeilen varen en genieten van de winst die met een nieuwe set zijn te behalen. In het najaar hebben we nog een wedstrijd gevaren tegen winners en j22’s. Uit de uitslag bleek dat we maar maximaal 8 minuten achter de nummer 1 zaten. De week erop met een nieuwe set zeilen werd al snel duidelijk dat we die een weekje eerder hadden moeten hebben. We hebben gekozen voor nederlandse kwaliteit van lion sails. Het grootzeil is maximaal uitgebouwd en de rolgenua voorzien van foam om het oprollen en reven makkelijker te laten verlopen. De keuze voor deze leverancier was voor ons niet moeilijk. Lion sails levert inmiddels al 20 jaar mijn zeilen. Ik kan iedereen aanraden om de mannen uit kats te bellen wanneer er nieuwe zeilen nodig zijn. Echt nederlands kwaliteitwerk.

uiteraard hebben we onze oude maar nog goede set lion sails zeilen over en eventueel te koop. (Het is wel een rolgenua)

groeten Paul en Lisette

Hoi,
ik heb afgelopen zondag een 2800 gekocht. Heb interesse in je oude set. Is die er nog?

groet
Peter

Hoi Peter, ik heb je een pb gestuurd.

groeten Paul de Man

Hallo Paul en Lisette,

Bedankt voor de 2de tip.
Eerst over de accus.
Nu over zeilmakers keuze.
Volgend jaar gaan we een nieuw grootzeil aanschaffen met een giekverlenging.
Met weinig wind zijn we een beetje leigierig en hoeven pas bij windkracht 7 het eerste rif te zetten.

We gaan ook contact opnemen met Lionsails in Kats voor een voorstel.

Groetjes

Guus

Hoi Guus,
doe Ton maar de groeten van mij.
wellicht dat je nu nog de najaars- of winterkorting krijgt. In de winter is het ook daar wat rustiger…
groeten Paul

hallo Paul/Lissete,

zijn de oude zijlen al verkocht of hebben jullie ze nog zo ja ben ik wellicht geintereseert .
hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
ithaka:.

hallo Paul/Lissete,

zijn de oude zijlen al verkocht of hebben jullie ze nog zo ja ben ik wellicht geintereseert .
hoor graag van jullie.
met vriendelijke groet,
ithaka:.

Hallo Paul en Lisette,

Wij hebben ook een offerte van Lionsails liggen.
Even een paar vragen over jullie nieuwe zeilen:
Welke materialen?
Welke dikte of hoe verloopt de dikte?
Hoeveel overlap met het achterstag is maximaal uitgebouwd?

Groet,

Guus

Hallo Paul en Lisette,

Wij hebben ook een offerte van Lionsails liggen.
Even een paar vragen over jullie nieuwe zeilen:
Welke materialen?
Welke dikte of hoe verloopt de dikte?
Hoeveel overlap met het achterstag is maximaal uitgebouwd?

Groet,

Guus

@ Guus,
ik heb ton eigenlijk alle vrijheid gegeven een mooi setje zeilen te maken. Ik zal de bon op moeten zoeken voor de details. Onze 2800 loopt er wel een heel stuk beter maar vooral ook sneller door.

@ Ronald,
geniet van onze “oude” set zeilen, ze moeten nog wel een paar jaar mee kunnen. Ik zie je graag deze zomer een keer op de grevelingen.

Groeten Paul

Hallo Paul en Lisette,

de zeilen passen prima en gisteren hebben we ze ge test en ze doen het prima wij kunnen er zeker nog wel een paar seizoenen mee doen en zijn heel blij met deze aankoop,

tot ziens op het water of bij ons in de haven .
groet ,
Ronald

Hallo Paul en Lisette,

Hebben jullie nog gekozen voor een overlap met het achterstag van de bovenste zeillat?
Hoeveel cm?
Wij willen de truuk met het pijpje rond het achterstag bij de bovenste zeillat toepassen. Het pijpje kan draaien en zodoende kan de zeillat makkelijker langs het achterstag.

Groet,

Guus in 't Veld

Hoi Guus,

sorry voor de (ver)late reactie maar zat een maandje in het buitenland en daarna kon ik de site tijdelijk niet op.

Ons grootzeil is zo groot dat deze nog wel voor de achterstag blijft, we hoeven dus geen extra acties te doen bij overstag gaan. Vanwege onze gezinsamenstelling, 40, 39, 4 en 2 jaar wel zo prettig.

Ik ben uiteindelijk wel benieuwd naar je nieuwe set zeilen.

Met vriendelijke groet,

Paul de Man