Nieuwe zeilen en zo

Hoi Martin,

Ja, ja, netjes hoor.
Dat grotere stuurwiel, stuurt wel lekkerder zeker?

Zit je huik wel goed bij de mast?

Het is wel gelijk een andere boot, mooi zo.
En zeilen de zeiltjes nog lekker?

Ik kan morgen mijn blauwe genaker ophalen. Ben benieuwd!

Ciao,

Hans, jij vraagt en wij draaien !
Zat idd niet goed, hier een foto met stuurwielhoes en zeilhuik strak.
Wel “grijzer” weer dan in Goes
En ja zeilen zijn uitsteken en het stuur doet het prima.
martiniquegrijs.JPG

ja, ja, het lijkt wel of jij het mooie van ons hebt afgekeken (ha,ha)
staat goed.

Ciao,

Goede zeilen levert Leca Sails uit Sprang Capelle. In de winter geeft hij 10 % korting en is prijstechnisch vergelijkbaar met van der Werf uit Made. Ik heb er een 6 jaar geleden een high aspect gekocht. Deze is nog in prima staat. Nu een grootzeil besteld. Volledig doorgelat met speciale karren en verjongde latten.

Uiteindelijk was ik net zoveel kwijt als een kennis bij van de Werf maar het zeil van Leca is volledig doorgelat (anders alleen de twee toplatten) en voorzien van gelagerde karren waardoor het zeil veel beter te hijsen en te strijken valt. Extra heb ik nog voor verjongde latten gekozen ivm het verbeterde profiel.

Dit maakte het zeil wel 250 euro duurder maar er zitten dan ook gelijk 5 latten in net als bij veel X-Yacht zeilen. Dit geeft een veel stabieler doek en door een Cunningham kan ik het zeil makkelijker vlak trimmen. Wel heb ik gekozen voor Dacron want dit gaat veel langer mee dan laminaat.

Heren dufourzeilers,

Naar aanleiding van alle goede berichten, en mijn eigen ervaring met een high aspect van v/d werf
vorig jaar december een flex 19 pen cruise grootzeil, huik en rolfokhoes besteld.
De streefdatum voor levering was week 12, inmiddels is het week 21, enkele weken geleden contact
gezocht en het zou snel komen maar tot op heden niks. Hoe zijn jullie ervaringen mbt levertijd van vd werf
want eigenlijk ben ik er wel klaar mee, al veel gezeild maar steeds met iets waar ik afscheid van
had genomen en zelfs als afdekzeil voor mijn tuinmeubilair had ingeschoren.

Toch ben ik nog wel erg gelukkig op het water, benieuwd naar jullie levertijd ervaringen
Have fun en met groet

Xander
“Buenaventura”

Hi Xander,
Mijn grootzeil en Genua waren 1 week later klaar dan afgesproken (1 april).
De nalevering van de buiskap, huik en stuurwielhoes was 6 weken later dan afgesproken,
maar gelukkig net voor de Meivakantie. (eerlijk gezegd heb ik een beetje gepushed)
Om het nieuwe grootzeil te beschermen heb ik wel een tijdelijke zeilhuik in bruikleen gekregen.
Ik begrijp dat ze door de lange winter weinig aan boord hebben kunnen meten voor buiskappen en kuiptenten
en daardoor achterstand hebben opgelopen.

Beste

Onze zeilen van de Slailing (dufour 36 classic van 2001) zijn volledig op en ik zou nieuwe zeilen laten maken…

Daar ik 80% van mijn tijd in China woon en de meeste zeilen reeds in China worden gemaakt, heb ik een aantal fabrieken aangeschreven maar ik heb het zeilplan nodig van genua en grootzeil.

Ik heb reeds via de importeur geprobeerd om het zeilplan te verkrijgen maar tot nog toe geen respons…

Alle tips zijn welkom

Met vriendelijke groet

Peter

Hallo Martin,

En voor het reven een doorgaande reeflijn genomen in je nieuwe grootzeil?
Bij ons werkt hij makkelijk.
In de 105% Genua ook vullingpads in het voorlijk om profiel te houden bij het gedeeltelijk inrollen?

Groet,

Guus

Hoi Peter,

Heb nog de originele papieren vd 36c, en ook zeilplan. Hoe wil je het hebben?
Ik hoor het wel. Inmiddels al wel al lang mijn grootzeil ontvangen van vd werf
(waar een berichtje al niet goed voor is) en ben er bijzonder tevreden over
mooi stijf, goed te trimmen en alles precies zoals ik wilde.

met groet

xander
“Buenaventura”