Nieuwe strips en stoppers voor schuifluik

Mijn kunststof strips van het schuifluik waren gescheurd en de stoppers aan het einde en onder de ‘garage’ oud en gescheurd. Dus afgelopen week de zaak vervangen. Na wat rondgekeken te hebben op internet (ook deze site, met dank aan andere Dufour eigenaren) besloten de strips erop te lijmen met speciale automotive dubbelzijdig klevende tape. De strips heb ik bij de Karwei gehaald, gewone kunststof strip van 2 mm dik en 20 mm breed. Deze is volgens Karwei UV bestendig. De stoppers wit heb ik bij de Praxis gekocht. Het monteren ging sneller dan het verwijderen van de oude strips en het schoon en vetvrij maken. Het ziet er weer netjes uit. Nu hopen dat de tape net zo goed is als ze beloven.
Strips schuifluik

Heeft u voor de montage de houten bovenlijst verwijderd? Bij mij is de witte glijstrip namelijk geschroefd.

Nee, ik wilde het hout juist laten zitten. De schroefjes onder de rand heb ik met een punttang losgedraaid nadat ik eerst de oude strip weg heb gehaald. Ik heb de garage losgemaakt en weggehaald. Dan kun je bij de strip onder de garage. De nieuwe strips zijn ongeveer 180 cm lang. Ik heb eerst alles goed schoongemaakt en ontvet. Daarna de dubbelzijdige tape op de strips geplakt. De afdekfolie erop laten zitten. Ik heb van aluminium hoekjes ‘afstand houders’ gemaakt zodat ik de strip op de juiste afstand kon plakken. De strip met afdek folie vanaf de ingang onder het luik doorgeschoven, met de afdekfolie er nog op. Daarna eerst bui de ingang begonnen met plakken door de folie voorzichtig onder de strip uit te trekken. Daarna het stuk onder de garage.

Duidelijk!
Bedankt :grinning:

Weet er iemand hoe je dezelfde stoppers kan vervangen aan de andere kant van het luik (kant dek). Ik heb gemerkt dat deze stuk zijn (vond een deel ervan op mijn dek)…

Hallo, ik heb mijn strips en stoppers (bij de ingang en die aan de kant van de mast) vervangen. De garage zit met schroeven vast. Die kun je losschroeven er zo de garage eraf halen. De stoppers komen dus van de bouwmarkt. Vooraan zitten er twee, gewoon geschroefd en ik heb er kit tussen gedaan tegen het inwateren.

1 like