Nieuwe stoffering en wanden geschilderd



Onze kussens waren nu écht versleten. Vandaar alles weer nieuw en fris. Tegelijk heb ik beide grote schotten wit gelakt. De boot maakt nu een veel moderner indruk. Volgende stap wordt het overgebleven hout opnieuw schuren en te lakken omdat daar ook veel kale plekken in zitten.

Tevens heb ik ook het bed voor vergroot en een nieuw matras laten maken. De bedbodem vervangen door een dubbele lattenbodem (Ikea, zelf aangepast :slight_smile: ) Foto’s volgen nog.

2 likes

Knap werk. Mooi gedaan. Gr. Ron en Sabine :raising_hand_man:t2::raising_hand_man:t2:

Mooi hoor. Voor het schilderen van de schotten, heb je die helemaal kaal gemaakt of gewoon opgeschuurd? En was het lastig de juiste tint wit te vinden? Welke heb jij gebruikt?
Bas

Ik heb de wanden ontvet met lauw water/ammonia en licht opgeschuurd, waterproof 220. Gaat erg makkelijk en geen stof. Daarna nogmaals ontvet.
Geschilderd met rollertje RAL 9001, deze kwam er beter bij als 9010. Volgens mij is er een andere kleur voor de gelcoat gebruikt voor het interieur. De natte cel en buiten is RAL 9010 volgens mij.

Nooit gedacht dat het zo een mooi en gezellig en modern effect zo hebben.
Ik heb wel als eens voor de grap aan vrienden verteld dat ik mijn boot interieur in wit geschilderd had,
en zag verwonderde blikken naar mij kijken.
Maar wat ik nu zie gewoon prachtig.

Beste Peetski, dat ziet er fantastich uit. Heb je ook een foto van het andere schot dat je geschilderd hebt? En van de bedaanpassingen? Ben nieuwsgierig hoe het toont.
Wij hebben het bed in de punt aangepast door het zitje te verwijderen en bij het bed te trekken. Zie foto’s
Groet, Menno




Zo heb ik het gedaan. Nog niet klaar, plan is komende winter een mini wasmachine aan SB te bouwen naast de kast. Zou precies moeten passen.
Bedebodems heb ik bij het Zweedse warenhuis gekocht en pas gemaakt in de boot. Slaapt perfect!

Ziet er goed uit Peetski

Bij mijn Dufour 4800 wil ik het achterbed aan gaan aanpassen, mag ik weten welk type bodem je gekocht hebt bij de Ikea want ik zal ook e.e.a. moeten vertimmeren.

Ben overigens met hetzelfde bezig, wanden schilderen, nieuwe bekleding…hoop dat het net zo netjes wordt als bij jou op de foto… :smile:

Weet even het type niet maar het zijn 2 bouwpakketjes van een simpel lattenbodem. De latten zijn los zodat je ze op lengte kan zagen.