Nieuwe lid

Hallo !
Eerst, excuseerd me voor mijn slecht nederlands. Ik ben belg en franstalige.
Ik ben de nieuwe eigenaar van een Arp?ge die heb ik twee maand geleden te Noorschans gekocht. Hij ligt nu te Benedensas (De Heen) op de Volkerak. Hij noemde zich “Miles” maar ik zal hem ernoemen “Libert?” (Vrijheid in het nederlands)
Groeten,
Pierre.

Welkom hoor Pierre, dat betekent Piet in het Nederlands.
“Libert?” (Vrijheid in het nederlands) is een prachtige naam, en veel zeilplezier in 2007.

Welkom Pierre,
De oer-dufour, leuk. Wij hopen de Libert? eens te mogen begroeten op het water. Heb je al een vlaggetje bij Riesmo besteld. Zie elders op de site. Veel plezier met jullie Dufour.
Ciao,

Bonjour Pierre,
Nous vous souhaitons beaucoup de plaisir avec votre nouveau Dufour.
Nos salutations distingu?es,
Hans en Astrid Dunselman        (Blauwe Kei    Noordschans)

Bonjour et merci ? vous pour votre accueil.
Comme je vois que vous parlez fran?ais et que vous ?tes ? Noordschans, je me permets de vous demander un petit service : mon pr?c?dent bateau est en vente ? Noordschans et j’ai peut-?tre un amateur. Celui-ci aimerait bien entendu voir les oeuvres vives du bateau. Pourriez-vous me dire combien co?te un grutage ? Comme mon n?erlandais est assez faible, j’ai difficile de le faire par t?l?phone. Je suppose que c’est ? la tonne, il p?se 3.6 T.
Merci d’avance.
Pierre

En nu in het Nederlands?

Mijn vorige boot is te koop te Noordschans en ik heb misschien een
amateur. Deze zou goed gewild de levendige werken van de boot zien.
Kunt u me zeggen hoeveel kost het om de boot met een kraan uit het water trekken ?
Aangezien mijn het Nederlands vrij zwak is, heb ik moeilijk om het te
doen per telefoon. Ik veronderstel dat het aan de ton is, hij weeg 3.6 T.