Nieuwe Dufour 36 Performance

Zojuist gesproken met Van den Bosch Yachting in Muiderzand (nieuwe Dufour Dealer en inmiddels weer doorgestart na faillissement) en die wist mij te vertellen dat er hard gewerkt wordt aan een nieuwe Dufour 36 Performance. Even zoeken op internet leverde gelijk wat meer info op…
dufour-yachts.com/news-go-throug … g-267.html
dufour36.blogspot.com/
Ik ben heel benieuwd naar wat dit gaat worden, volgens Van den Bosch mogelijk al te zien op boor Düsseldorf begin 2012.

Groet,
Menno
ps. hierop wat vooruitlopend :wink: mocht iemand interesse hebben in mijn huidige perfect onderhouden en zeer complete 34P dan hoor ik dat graag!

Zie hier voor meer info:

yacht.de/boote/neue_boote/di … 66101.html

Mooi? Ik vind van wel… :smiley:

Hoi Menno,

Zeker een zeer mooie lay-out. Modern en snel om te zien. De maten verschillen niet eens zoveel met de 34P. Zeker niet als je de hogere mast hebt. Dubbel stuurwiel, vind ik minder, maar is wel steeds meer noodzakelijk ivm breedte van het achterschip. Ik heb de nieuwe 40P gestuurd en die stuurt heel direct met die 2 stuurwielen. Maar de waterlijn is 1 meter langer, meer snelheid!

Ik zal de boot wel zien in Dusseldorf of al eerder misschien bij VandenBosch. Ben benieuwd in het echie.

Ik vond de Dehler 41 een beetje tegenvallen ivm het hoge vrijboord, dat misstaat echt bij die boot. Dus ik hoop dat de Duf 36P dat niet heeft.

Ciao,