Nieuwe aanwas!


MIjn naam is Maarten. Sinds twee jaar vaar ik een Dufour 2800 met de prachtige naam “Doare Dar”. Gekocht in vrij goede staat maar klussen hoort bij varen dus elke dag op het water wordt er wel iets opgeknapt of vernieuwd. Inmiddels zijn de eenvoudige klussen achter de rug en dus staat binnenkort het vervangen van de ramen en het verhelpen van de roerspeling op de planning. Ik hoop tips en ervaring uit te kunnen wisselen met mede 2800-eigenaars!

Hoi Maarten,

Ik vaar nu 2 seizoenen met onze Dufour 2800. We zijn er erg blij mee. Aan die van ons was al heel veel vernieuwd en ik heb er zelf ook nog een paar dingen aan laten doen. Onze blog is www.dufour2800.com

Op onze boot zijn bijv. de ramen vervangen door nieuwe met allu lijsten. Ziet er gelijk weer stuk moderner uit!

Waar ligt jouw boot?

Veel plezier ermee en welkom op dit forum.

Henk

Hoi Henk,

Bedankt. Mooie site! Heb je de tocht naar Engeland dit jaar succesvol kunnen volbrengen?
En waar heb je de ramen + kozijnen laten maken?

Mijn boot ligt op het moment nog in Woudsend maar dat wordt dit najaar waarschijnlijk Makkum. Woudsend was nog omdat ik hiervoor een Aloa 23 had. Grotere boot, groter vaarwater :slight_smile:

Groet,

Maarten

Komende week staat een tripje naar Pin Mill in de planning. Vorig jaar zijn we tot Oostende gekomen, maar door storm hebben we de oversteek niet gewaagd, maar via Vlissingen weer terug naar het Haringvliet. Onze Dufour is een prima zeewaardig jachtje gebleken.

De ramen zijn in 2005 bij ESS Watersport in Almere gekocht.Was destijds iets meer dan EUR 1000,-. excl montage. Maar nu wel super waterdicht en ik vind het er een stuk beter uitzien.

Veel vaarplezier!

Henk

Mooi plan, goede vaart!

Een ander ding nog. Ik heb in het 2800 subforum een topic opgezet overloszittende scepters. Zijn die bij jou ook gewoon met een bout van onder naar boven op de voetrail geschroefd? Ik heb binnen last van lekkage en ik verdenk een kier in de naad onder de voetrail, omdat die door de scepters heen en weer wordt gewrikt.