nieuwe 385gl

ik heb een nieuwe 385 gl gekocht en lig vanaf 1 juni in lelystad haven(zuidkant houtrib sluis) graag zou ik wat info willen over zwakke en sterke punten van het schip van mensen met praktijk ervaring
Zelf heb ik 15 jaar gevaren met veel plezier op een leisure 27
maar dit is natuurlijk groot verschil
ben benieuwd naar reaktie

jan, als je mij een prive-bericht zend met je tel.nummer dan wil ik je wel bellen. Ik vaar er nu een jaar mee,en so far:

  • vaart sneller dan ik/men verwacht (9knopen is haalbaar, doelstelling voor dit seizoen is 10 plus met genakker), jammer dat mast/grootzeil niet tik groter te krijgen is of iets diepere kiel;
  • kan wel wat extra beslag gebruiken maar dat is kwestie van zelf monteren 
  • je hoeft niet snel te reven, pas vanaf 5; alles vanuit kuip bedienbaar
  • is erg koerstabiel; uit roer lopen hebben ik nog niet meegemaakt en sturen vergt ook bij zwaar weer dus weinig energie (roer steekt even diep als kiel, vergt wel wat aandacht bij wenden dicht bij de kant); dubbele stuurwielen verruimen kuip enorm
  • manoeuvreert makkelijk op de motor, wieleffect nihil
  • afwerking algemeen goed; wel wat losse probleempjes gehad
    zoals kastdeurtje dat los hing, klep onder bed te zwak geconstrueerd (dufour houdt van minimale schroejes), kajuitinstap/profiel dat kajuitluik vasthoudt bij afsluiten is van plastic (dus breuk en inwatering en lelijk); ik heb dit net laten vervangen door een teakhouten lijst, duur maar wel stevig en fraai. Ik zal daar tzt wel een foto van plaatsen.
    Al met al ben ik prima content er mee. Mocht je interesse hebben in tests uit engeland/duitsland/frankrijk (die wat mij betreft terecht positief zijn) geef een gil; ik heb er geloof ik 4-5, deels digitaal en deels op papier.
    groet
    erik