Hallo,
Wij hebben 3 weken geleden een Dufour 36 Classic uit 1999 (3 hutten) gekocht bij De Valk in Hindeloopen. We zijn er mee naar onze thuishaven de “Buyshaven” gevaren en met Pinksteren heen en weer naar Hoorn. We zijn er erg blij mee omdat we met 2 kinderen van 12 en 15 een beetje uit onze Feeling286 waren gegroeid.
Ik ben al wat aan het klussen geweest in de boot, maar niet alles verloopt even gemakkelijk. Ik heb lattenbodems onder alle bedden gemaakt en dat is erg goed gelukt (met dank aan IKEA). We hebben nieuwe matrassen besteld en die worden komende week geleverd.
Het plaatsen van een nieuwe koelkastmotor was een ingewikkelder klus. Ook het vervangen van het toilet en de bijbehorende slangen kost wat zweetdruppels!
We hebben ook lekkage onder de boiler (zoals al elders is vermeld op dit forum, alleen niet hoe het op te lossen). Verder wil wat extra wandcontactdozen aanleggen in de keuken, maar weet nog niet goed waar ik “de draad” kan oppakken die achter de zekering zit. Kortom ik heb nog duizend vragen. Ook heb ik wel interesse in een goede stormfok of High Aspect , een grootzeil en een stuurhoes (voor stuurstand incl tafeltje). Misschien heeft iemand een wedstrijdzeil gekocht en heeft nog een goed exemplaar in de schuur liggen.
Alle tips zijn welkom!
groeten,
Frank Alberse
06 22237992
Amersfoort
Hai Frank,
Ik heb ook net een Dufour 36 Classic met 3 hutten gekocht. Zelfde reden: kinderen 12 en 14 in onze oude Hallberg Rassy 26 werd nu echt te klein. Heb al flink gevaren met de nieuwe aankoop en ben erg tevreden. Heb nog een reserve grootzeil in zak liggen, ik zal eens kijken in welke staat het verkeert. Ben ook wel geinteresseerd in je beddenwerk, dat lijkt me goed zo’n lattenbodem en nieuwe matrassen. Kan je daar wat meer over melden? neem aan dat je de lattenbodem zelf op maat heb gezaagd?
Zelf ben ik ook nog geinteresseerd in het verbeteren van de verwarmingsinstallatie: de kachelbuis ligt nu zonder bescherming/isolatie door de achterhut, ben van plan deze te isoleren en breng hem ook het liefst onder het bed i.p.v. onder de houten lijst in de hut zelf. maar moet nog eens kijken hoe dat mogelijk is.
Erik
Goedenmorgen Frank,
De boiler op mijn dufour 36 lekte ook, ben een jaar op zoek geweest, heb hem er toen uitgesloopt
een gedeelte vd isolatie erafgehaald en toen thuis onder druk gezet. Het bleek dat deze was doorgeroest
aan de onderkant op een lasnaad. Met koud water trok het net dicht maar als hij warm werd met de
lichte drukverhoging begon hij te tranen. De boiler die erbij mij inzat was van staal met een coating
en denk dat de coating net niet goed heeft gepakt. Zit nu een rvs in en dit seizoen geen lekkage meer.
Probleem was en is nog steeds de overgang van de franse drinkwaterleidingen met “kliksysteem” naar
de halfduims van de boiler. Wellicht weet iemand waar ik de verloopnippel kan krijgen?
Succes met je aankoop,
met groet
xander vd steen
“Buenaventura”