niet de jongste

Sinds begin deze zomer ben ik de eigenaar van een Dufour 32.(1999)
Het is mijn achtste boot en heb heel wat merken gevaren.
Deze Dufour lag in Noordschans te koop en had mijn belangstelling omdat er een rol-grootzeil op zat.
Na wat voor en tegens gelezen te hebben over dit rolsysteem heb ik besloten deze boot te kopen. Mijn huidige boot heb ik te koop gelegd en was die binnen een week kwijt. Ook via de verkoophaven Noordschans.

Waarom een rolgrootzeil?

Dat heeft met mijn leeftijd te maken. Ik wordt over 'n paar weken 71 en vaar nog steeds met veel plezier.
Het wedstrijdvaren heb ik vaarwel gezegd en vaar nu uitsluitend recreatief. Dus wat maakt het uit dat deze Dufour wat minder hoog aan de wind zeilt!!
Mijn vrouw gaat graag mee, maar bij windkracht 5 zit ze liever aan een kopje thee.
We hebben hierin een balans gevonden.
Nu zeil ik een dagje met vrienden of met mijn kinderen of alleen en als de wind gaat liggen vaar ik met mijn vrouw heerlijk naar Bruinisse, omdat daar de havenfaciliteiten zo geweldig zijn.
Ik ben een gelukkig man die op het water geniet van de wind en de rust en er niet tegenop ziet om bij windkracht 5 uit te varen.
De naam van onze boot is Schuimkop en die ligt in Noordschans.
Wellicht komen we elkaar eens tegen.

met vriendelijke groet,

Paul de Backer.

Dag Paul,

Welkom op het forum. Ook wij, met de MARIPOSA DF30C, hebben in jachthaven Noordschans een ligplaats. Wellicht komen we elkaar een keer tegen. Veel zeilplezier gewenst.

Piet