natte wind

naar ik lees volgens goed gebruik, een korte introductie van de natte wind met thuishaven Numansdorp.
Na jaren in volle tevredenheid met een Elan 34 gevaren te hebben, noopte gezinsuitbreiding tot meer leefruimte. Dit hebben wij gevonden in een 385 GL. Vaart prima maar niet zo snel maar voldoet meer dan genoeg. Qua snelheid dus even wennen want zo?n Elan vaart (denk ik) vergelijkbaar met een Performance. Althans, in wedstrijden voer ik rondjes rondom bavaria?s en dufours 36 Cl waren ook eenvoudig te pakken. Neemt niet weg dat wij uiterst tevreden zijn met de 385 GL, zeker indien (eindelijk) een keer alle schoonheidfoutjes verholpen zijn.
tot ziens op ?t water! 

Hoi Richard,
Heb je de 385 nieuw gekocht? Ik denk als je een lekker lopend windje hebt, de snelheid best hoog kan zijn. Wij hebben een 36 Classic gehad en die voer flink hard. Je moet zo’n boot ook leren zeilen. Nu hebben we een 34 PP en die loopt als de brandweer, maar zal zeker in de loop van de jaren beter gaan lopen. Dus even wennen, zeker na zo’n snel en mogelijk makkelijker te bezeilen schip als een Elan 34.
Wij komen trouwens regelmatig in Numansdorp. afgelopen 23 juni waren wij er ook. Goede vrienden van ons liggen ook in jullie verenigingshaven, de Provare, een Bav 36, Rien en Ria Bouter.
Misschien tot ziens en hijs je vlaggetje maar.
Ciao,