Naamswijziging : Moana wordt Dory dufour 2800

Hallo allemaal,
Pas geleden heb ik een eerste berichtje neergezet om voor te stellen.
Dat was wat kort dus schrijf ik nu een wat uitgebreider verhaaltje.
Mijn naam is Peter en samen met mijn vrouw Maaike hebben we de afgelopen jaren regelmatig boten gehuurd voor een dagje of weekje te gaan zeilen.
Het plan om weer een boot te kopen is dit jaar geboren en na een week friesland deze zomer waarbij onze kinderen van 7 en 10 zich prima thuis voelden ophet water was het plan ineens omgezet in een zoektocht naar een boot.

Wat we precies zochten was eerst nog niet zo duidelijk, we hebben gekeken naar friendship, albin vega, spirit, benetau en dufour.
Lengte ongeveer 8 a 9 meter.

Pffff wat een keuze en aanbod , grote verschillen in prijzen en algehele staat van de schepen.
We hebben er best wat gezien en zijn uiteindelijk voor de dufour 2800 gegaan.
De ruimte , de looks en zeker ook de goede zeil eigenschappen gaven de doorslag.

We hebben haar dus sinds 2 weken in ons bezit en de huidige naam Moana veranderen we in Dory.

Er is natuurlijjk het nodige op te knappen aan een schip uit 1979 en daar zijn we nu best wel druk mee.
De motor een beurt, de tank reinigen, nieuwe accu’s en wat lijnen vervangen doen we nu , meer opknapwerk volgt na het vaarseizoen.
De ligplaats wordt Hellevoetsluis dus het varen zal voornamelijk in de Zeeuwse wateren zijn.

Groetjes van Peter, Maaike , Steven en Roos en hopelijk tot ziens op het water of evenement.

Hallo Peter, Maaike, Steven en Roos!

Van harte welkom op het forum, dank je wel voor jullie introductie. Veel plezier op het water!

Richard

Hoi Peter en Maaike,

Wij liggen ook in Hellevoetsluis. Liggen jullie in een binnenhaven, of buiten?
Groetjes
Gijs en Trudy

Hoi Gijs en Trudy,

we liggen sinds 1 april 24 in de jachthaven van WSV Haringvliet.
we zijn net lid geworden van deze vereniging en we moeten nog kennismaken.
waar liggen jullie?

groetjes Peter en Maaike

Wat toevallig, wij ook… steiger B28. :grin: