Mooi RVS lummelbeslag

Voor wie mooi vakwerk wil zien op het gebied van RVS, verwijs ik graag naar de recenste foto’s op mijn fotosite.
Het gaat om nieuw lummebeslag en ankerhouders op de SB hekstoel.

flickr.com/photos/milrood

Groet, Jan

Hoi Jan,
die Ankerhalterung ist eine tolle Idee!
Das bringt mich ja noch auf eine ähnliche Lösung für meinen im Heckkorb provisorisch gehalterten Bügelanker (2.Anker).
Wenn die Idee umgesetzt ist, werde ich es hier dokumentieren.
Allerbest
Rolf
Moi Wicht , D 32 i

Zo, dat ziet er chique uit. Keurig gemaakt, zeg.
Die haken aan je preekstoel voor het hekanker zien er ook prima uit. Moet je het anker nog verder fixeren, glijdt het zo er niet af?

Ciao,

De praktijk zal het moeten uitmaken, groot voordeel is in ieder geval dat ik - als de nood aan de man zou komen - snel het anker overboord kan gooien. Wat ik nl. nog ga regelen is een soort strandtas met ankerlijn, vastgemaakt aan het anker zodra ik ga varen. Nu trouwens de beugel is verwijderd kan ik mijn eigen reddingsboei weer moeiteloos ophangen aan de SB preekstoel. En wat betreft het lummelbeslag, met name het contradeel in de giek, deze bleek bijna volledig stuk te zijn. Dus maar goed dat het nu weer sterk en mooi is geworden, aan het begin van het nieuwe seizoen.

Hoi Jan,

Leuk om te zien hoe jullie de Anne Elize helemaal weer mooi maken. Een aanwinst voor op het water.

Ciao,

Beste Hans,

Dank voor het compliment.

Alhoewel ik moet toegeven toch nog wel eens naar een andere boot uit te kijken ben ik er zelf eigenlijk nog steeds verbaasd over hoe gehecht ik ben geraakt aan een inmiddels 32 jaar oud schip: met alles wat ik eraan opknap neemt de band kennelijk toe.

't Is trouwens de vormgeving van de kuip die het hem doet: ik ben nog nergens zo’n fijne zit tegengekomen, zowel qua zitvlak als qua rugleuning. En zo ga ik door met projecten, bijv. nieuw schakel- & motorpaneel … en helemaal aan het einde van de rit ook een schilderbeurt van het interieur.

Binnenkort ook maar eens gaan zeilen …

Dan heb je zeker nog niet op een 34PP gezeild. Nee, hoor je hebt gelijk. Je hecht jezelf steeds meer aan zo’n boot. Wij hebben nu een nieuwe (2de keer). De eerste was op zich ook prima, maar…de meeste kennen het verhaal. Het minder leuke is aan een nieuwe boot, dat je eigenlijk weinig te knutselen hebt. Alles zit er op en aan, wat wij willen hebben, dus… alleen maar zeilen. Hè, wat vervelend!
De RAP moet zeker nog zo’n 20 jaar meegaan. Wij kijken, vooral ik, ook nog regelmatig naar andere jachten. Groter hoeven wij niet, dit is een prima maat. Groot zat, makkelijke op en afstap voor mijn vrouw en makkelijk te handelen in sluizen, havens e.d. En…zeilen als een speer, lekker makkelijk, hard en sprotief. Moet je zeker eens proberen. Misschien op de Dufourdag of zo.
Als je een testvaart wilt, kan je altijd bellen of mailen, hoor. Via Messink is het ook te regelen.

Ciao,

HAns