Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat een goede plek is om de gevers van log/dieptemeter te monteren?(evt. tips over inbouw zijn van harte welkom)
Erwin.kapteined639199,9214814815
Beste Erwin
Ik heb vorig jaar een combinatie van log en dieptemeter gekocht en de klok gemonteerd op de oude plek van de log in de kuip (met wat kunst en vliegwerk; je moet er een speciale beugel voor maken om de dikte van de wand te overbruggen).
Ik heb de monteur die mijn motor onderhoudt gevraagd om het spul aan te sluiten en de gevers te monteren waarbij mijn voorkeur uitging naar gebruik van de oude gaten van de gevers. In mijn boot zat een oude losse dieptemeter (naam ontschiet me even, maar de grootte van een kleine tv) en een log (die is volgens mij standaard).
Dat is zonder problemen gelukt en het werkt allemaal prima.
Succes!
Ha Wim,
Bedankt voor je reactie, maar waar heb je de gevers gemonteerd?
Je moet zeker ergens door die binnenschaal heen???
De situatie bij mij is, dat de gevers in het motorruim zijn gemonteerd en als ik gas geef dan slaan de meters op hol hahaha.
…vandaar mijn vraag voor de ideale plek.
Groeten Erwin
Erwin,
De log-gever zit bij mij naast de kiel (vooraan) en de dieptemeter net voor de kiel in het voorschip. Ik lig in het water, anders zou ik zeggen, kom eens kijken.
Wim,
Ik vraag me vooral af hoe dat binnen zit. zijn de gevers in het “halletje” van de wc en wastafel gemonteerd? …en hoe zijn die kabels weggewerkt?
Erwin.
Kabels lopen door de ruimte boven de kiel naar achteren, onder de vloer door, naar het instrument en het schakelpaneel. Misschien moet je toch eens komen kijken als je in de buurt woont? Ik in Bergen op Zoom, boot ligt bij Steenbergen. Mail me anders; wim.edens@home.nl
sorry foutjekapteined639199,9224537037