Modificatie putting

Dufour Frankrijk is deze week in Nederland aan de slag om bij Dufour 30’s waar de verstaging op het dek is bevestigd naast de voetrail, deze te verplaatsen op de voetrail. Het is volgens de dealer een preventieve modificatie, Dufour Frankrijk vind het veiliger om de verstaging te verplaatsen.
Dus als je een Dufour 30 hebt waar de verstaging NIET in de voetrail is bevestigd, neem dan even contact op met je dealer.
Richard

Bedankt voor de tip. Zo zie je maar weer waar dit forum allemaal niet goed voor is! Ik heb inmiddels contact gezocht met de dealer.
Als ik het goed begrepen heb gaat het niet om problemen met de sterkte van het dek, maar om de hoek waarmee de verstaging aangrijpt aan de mast.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik eens gekeken hoe het ??n en ander bij ons gemonteerd is. Via het wegschroeven van een plankje kun je van binnenuit zien hoe de verstaging bevestigd is. Daarvoer moet je wel met je digitale camera werken want met je kop kun je onmogelijk in het kastje om een hoekje kijken. Dit is het resultaat.

2006-11-26_225410_vestaging.jpg

Deze vakantie hebben wij in Hoorn een man ontmoet uit Durgerdam die vertelede dat zijn DF30C ??n van de eerst gebouwde was. Hij was nogal verbolgen over het feit dat hij constateerde dat de putting zondermeer in het dek was geschroefd zonder dat er aan de dekonderzijde enige borgplaat/steunplaal was bevestigd. Het was nogal hoog opgelopen in Noordschans voordat men hem het gelijk gaf en de bevestiging heeft versterkt/verstevigd.
Mensen met oudere FD30C 's, je bent gewaarschuwd. Kijk eens hoe de verstaging bij jullie is bevestigd!!!