MESSINK YACHTING importeur Noord-NL

Beste Dufourvaarders,
Sinds 1 september 2006 zijn wij, Messink Yachting, importeur van Dufour voor Noord-Nederland. Voor ons is het een belangrijke stap aangezien we nu een compleet assortiment zeilschepen vertegenwoordigen waar wij, als zeilliefhebbers, allemaal achter staan. Wij importeren Nautor’s Swan, Grand Soleil en nu dus Dufour.
De reden dat ik dit stukje schrijf is meer om ons te introduceren dan een commercieel verhaal te houden.
Messink Yachting omvat, buiten het importeursschap van de verschillende merken, yachtservice in IJmuiden zowel als Enkhuizen, Brokerage en een verkoophaven. Tevens kunt u bij ons terecht voor onderhoud aan uw Volvo-Penta (dealer/monteur in-house), aanpassingen om uw schip te “tunen” - tuigerij, etc.
Messink Racing houdt zich bezig met crewmanagement, trainingen en uiteraard wedstrijden op internationaal niveau. Tevens zijn we bezig om een raceversie van de Dufour 40 te ontwikkelen, op basis van de IMS winnaar in spanje. (veranderde deck-layout, andere mast, etc.) waar we dan vervolgens mee het wedstrijdcircuit ‘induiken’.
Mocht u vragen hebben over de dufour schepen, of interesse in een (nieuwe) dufour, dan kunt u altijd bij ons terecht.
Met vriendelijke groet,
MESSINK YACHTING
Robin van Egmond - dufour sales
Paktuinen 2A
1601 GD Enkhuizen
The Netherlands

messink.nl
info@messink.nl

+31 (0)228 322780 work
+31 (0)228 322781 fax
+31 (0)6 25057328 mobile


Robin,
Wat mij betreft van harte welkom op dit forum. Ben benieuwd naar jullie ‘tips en tricks’ om nog meer uit een Dufour te halen. Mijn eerste vraag aan jou waar ik nog nooit goed antwoord op heb kunnen krijgen: Waar zit het extra gewicht van mijn 34P (waar ik overigens erg tevreden mee ben!) ten opzichte van andere merken 34/35 ft cruiser/racers? In oude folders en testen wordt ca.4500 kg genoemd later bleek dit 5700 kg te zijn geworden. Kost knopen bij licht weer…

Groet,
Menno

Beste Robin,
Welkom op de site, zoals je ziet zijn er veel vragen en onderwerpen waarin jullie best een rol kunnen spelen. Misschien is het leuk eens een middag bij jullie te organiseren om eens kennis te maken en mogelijk vragen te stellen. Een film van Dufour bijv., het bouwproces, de werf e.d. te tonen en als wij dan van te voren de meeste vragen doorsturen, kunnen jullie je ook goed voor bereiden. Je kan deze middag organiseren voor ons, Dufourvaarders en voor potentiele Dufourvaarders. Wij horen het wel.
Ciao,
 

[size=12]Aan : Maatschip - NED 7605
Van : Robin van Egmond - Messink Yachting


[/size][size=12]
Beste Menno,[/size]

[size=12]Ik ben even in de materie van de “gewichten” gedoken ik heb niet direct een antwoord gevonden waar het verschil nou precies inzit. De ballast is correct, daar is geen aanpassing geweest. Ik vermoed dat het grote verschil door de gehele boot zit. (de 525 met bouwnummer 1 was 4 1/2 ton te zwaar t.o.v. de designers specificaties.) Vaak is het materiaal gebruik anders dan de ontwerper heeft aangegeven en ook het gebruik van heel veeeeeel kit is in franse schepen normaal. Over het algemeen “komt een schip wat aan” en voldoet het zelden aan de ontwerper z’n specs, maar dit verschil is aanzienlijk te noemen.[/size]
[size=12]Mocht ik meer info vinden, dan laat ik je het weten.[/size]
[size=12]Robin van Egmond
Messink Yachting[/size]

Robin,

langs deze weg heel veel succes gewenst met het Dufour dealerschap.
Ik zal uw berichten met belangstelling volgen en ik kom graag naar het weekeinde om een “wedstrijdje” te zeilen.

Robin,
Ik ben zeer geinteresseerd in de aanpassingen die jullie in de race versie doen/gaan doen. Wellicht kun je een tipje van de sluijer oplichten met betrekking tot de verbeterde deck-layout. Ik heb zelf een 34p maar ben benieuwd of de aanpassingen aan de 40 ook hierop van toepassing kunnen zijn. Lijkt me in elk geval een leuke nieuwe discussie.
Welkop op het forum!
Groetjes
Nick

Robin,
Dank voor je antwoord, ben beniewd of er nog iets meer ‘boven water’  komt. Met meer dan 10 kts wind levert het (over) gewicht geen problemen op en in mijn beleving komt het gewicht de zeewaardigheid zeer ten goede. Helaas dit jaar te veel wedstrijden met extreem licht weer gehad (Ronde NH / 24 uurs en clubwedstrijdjes).
Verder ben ik net als Nick zeeeer geinteresseerd in aanpassingen die de prestaties verder kunnen verhogen (naast nieuwe zeilen…). Ben mbt de zeilen zelf in ieder geval heel positief over het toevoegen van een high-aspect aan de zeilgaderobe. Snel inzetbaar, meer hoogte en reven niet snel meer nodig.
Groet,
Menno

Vandaag de Waterkampioen ontvangen met de beoordeling van 3 32 voeters. Dufour komt als beste uit de bus. Proficiat aan alle 325 eigenaren. Wat opvalt is dat Messink niet genoemd wordt als leverancier. 
 Vriendelijke groeten 

en dat dufour uberhaupt als 1e uit de bus komt. Waterkampioen heeft altijd een aardige pro-jeanneau bias (gehad).