Merken van de ankerketting.

Onze 325GL is vanaf de werf uitgerust met een elektrisch ankerspil, echt een genot om aan boord te hebben. De bijbehorende ankerketting is ongeveer 25 meter lang. Meestal ankeren wij in 4 meter diep water en dan vind ik 12 meter ketting wel genoeg alleen wanneer heb ik ongeveer 10 tot 12 meter ketting uit de ankerbak?
Heeft of weet iemand een slimme en duurzame manier om de ankerketting te merken. Zelf zit ik te denken aan gekleurde tiewrapjes om de 5 meter maar tegelijk vrees ik dat die na een paar keer ankeren ook weer ergens op de bodem liggen.

Dag Peter,

Ik heb er zelf geen ervaring mee doch weet dat compass24.nl/boottoebehoren/ … l?nummernl iste=994701-994702-994704 
Ik heb zelf al gewerkt met tape of/en tiewrapes doch die verdwijnen/slijten ook weer snel. Succes ermee. Graag lees ik je ervaringen
 Kettingmarkering

Peter en Anita,
Ik heb dit seizoen deze markeringen gebruikt, veel geankert, en het werkt prima.
Ze zijn in allerlei hippe kleuren en verschillende mate bij de watersportwinkels te koop (Kniest, Dekker, Kok)
Groet,
Kees

Hoi,
ik was niet zo enthousiast van die dingetjes, ik heb ze er tussenuitgehaald
en de ketting op 10,15,20 etc meter met een standaard spuitbusje rode verf
voor metaalondergrond gemerkt. Elk merkteken is +/- 30 cm lang. Na 2
seizoenen intensief gebruik zijn de merktekens nog steeds zeer duidelijk
zichtbaar. Goedkoper en duidelijker vind je volgens mij niet.

Groetjes,

Peter

Excuses voor mijn late reactie en bedankt voor de geboden oplossingen.
Ik denk dat ik kies voor de spuitbus, en wel voor iedere 5 mtr een andere kleur, eens kijken wat er nog aan spuitbussen in de garage staat.