Melkfett Antifouling

Hallo mede 1800 vaarders,

Inmiddels staat mijn 1800 weer op de wal. Dit bericht is niet specifiek
voor de Dufour, maar wil het toch met jullie delen. Ik heb dit jaar, bij
wijze van experiment, gevaren met Melkfett op het onderwaterschip ipv
antifouling. Het goedje is zeer milieu vriendelijk en goedkoop. Melkfett is
een vette substantie met het idee dat dat vet water afstoot en dus de
aangroei tegen gaat. Het onderwaterschip zat er in voor ca ? 15,00.

Was erg benieuwd hoe het onderwaterschip eruit zag. Toen de boot het
water uit werd gehesen was al snel duidelijk dat er nauwelijks aangroei
was.

Ik ben zeer enthousiast over dat spul en ga het blijven gebruiken.

Doe er je voordeel mee!

Groet, Michiel

Michiel,
In de waterkampioen waren ze ook heel tevreden met Melkfeet antifouling. E?n van de redacteuren, ik geloof Jim Post, had op zijn X-79 ook melkfett gesmeerd. Maar lig jij op zoet of zout? Wantd at scheelt mogelijk.
Ciao,

Dag Hans,

Ik lig in zoet water en ben dit seizoen maar 1 dag in zout water geweest. Op
zoet gedijt aangroei mi. beter dan op zout.

M.

Michiel en Hans.
Lees de berichten op het Forum eens, gepost op 12 feb. 2006 van Erik. Ook zijn ervaringen staan er uitvoerig in beschreven.

:bulb: :bulb: :bulb: :bulb: :bulb: :bulb: :bulb:
Hallo Michiel, ik heb in 2009 ook “UIERZALF” gebruikt en ben reuze blij dat ik dit heb geprobeerd.
Zelfs na het afspuiten bleef er nog een laagje uierzalf zitten.
De eigenaar van mijn jachthaven in Sneek was ook zéér enthousiast over het resultaat en zal nu ook beginnen om zijn vloot met uierzalf te bewerken wat hem natuurlijk aanzienlijk in de kosten bespaard en Het Snekermeer wordt weer minderbelast met koperhoudend antiefouling. :smiley: Michiel nogmaals bedankt voor de tip. :smiley:
Groet Henk

Dag Henk,

Wat leuk om te horen dat er meer gebruikers van Melkfett komen. Ik heb inmiddels wel ervaren dat (en dat staat ook elders op het forum wel geschreven) je het Melkfett zorgvuldig onder de waterlijn moet houden zeker bij een wit vrijboord, na een seizoen is het vrijboord niet echt wit meer en het kost best moeite om dat weer wit te krijgen.

Grt, Michiel