Matrassen

Goedendag,

Heeft iemand ervaring met het laten maken van nieuwe matrassen in de punt? Ik kan niet lekker slapen op de kussens die er nu liggen en zou graag iets nieuws laten maken.

Nu zie ik dat mensen een topmatras hebben laten maken of nieuwe kussens? Komt het topmatras gewoon bovenop de bestaande kussens? Blijft dit wel goed liggen?

Heeft iemand een indicatie van de kosten?

Goedenavond,

Wij hebben vorig jaar matrassen laten maken voor onze Dufour 40 bij Roberts in Dordrecht. Worden aan boord ingemeten. Binnen een week klaar. Supermatrassen op maat voor een redelijk prijs.
robertsmatrassen.nl

Morgen gaan we kijken bij Roberts in Dordrecht. Ben benieuwd!

Succes!!

Hoi Leo, wij hebben bij een stoffeerderij een topmatras laten maken uit één stuk. Dit hebben zij met tijk en matrasstof afgewerkt. We slapen nu op de boot net zo lekker als thuis. Omdat de topmatras uit één stuk is hoef je niet bang bij te zijn dat het verschuift. De dikte is ca 5 cm.

Groeten Paul

Inmiddels een afspraak gemaakt om matrassen in te laten meten. We hebben er voor gekozen het uit drie delen te laten bestaan: een voor bakboord, een voor stuurboord en eentje voor het stukje in het midden zodat we dit er nog makkelijk uit kunnen halen. Gekozen voor losse matrassen omdat we toch nog wel eens makkelijk onder de matrassen willen kunnen.

Hoi!

Ik overweeg ook al een tijdje om het huidige kussen in de punt (driehoek) te vervangen vanwege rugpijn klachten.
Ben een tijd geleden bij Neptune geweest welke dikke matrassen kan leveren met zelfs een lattenbodem er onder. Prijs is er natuurlijk wel naar maar ik overweeg de investering wel.

Twijfel hier zit 'm met name hoe dik ik het matras wil laten zijn, enorme hoogte heb je namelijk niet in de punt.
Gaat zo uit m’n hoofd om 12 of 15 cm dikke matrassen.
Koudschuim ben ik toch niet zo happy mee (rug…)

Uiteindelijk hebben we ze bij Roberts in Dordrecht gekocht, liggen heerlijk :slight_smile: