Matrassen hut

Mede 2800’ers,

Hebben jullie ervaring met het comfortabeler maken van de matrassen (in mijn geval koudschuim in 4 delen) in de slaaphut?

Met mijn rugklachten kom ik er langzaamaan meer achter dat eigenlijk 1 nacht maken op de huidige koudschuim delen niet comfortabel genoeg is, en dat is eigenlijk zonde omdat langer dan 1 dag zeilen zonder te reizen dus eigenlijk geen optie wordt.

Heb een aantal dingen bedacht, maar misschien hebben jullie nog tips:

  • Ik heb de mogelijkheid om in de kajuit iets te creëren, maar eigenlijk vind ik dat geen ideale optie.
  • Er zijn diverse bedrijven die matrassen op maat maken. Heb nog niet echt geïnformeerd maar het zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn.
  • Een topdekmatras zou mogelijk zijn, maar extreem veel hoger moet natuurlijk e.e.a. ook niet komen te liggen, daarnaast is zo’n topdek niet echt op maat…

Wat is jullie ervaring? Ik vind het buitengewoon zonde de 2800 alleen voor dagtochtjes te gaan gebruiken namelijk…

Hallo,

Wij hebben vorig seizoen een traagschuim topdek matras (NASA geloof ik) besteld bij Rust Matras in Rotterdam. Niet duur en heel comfortabel! Het ‘ophoog effect’ valt reuze mee! De exacte dikte weet ik niet meer, iets van 7 cm?

We slapen prima met z’n allen aan boord ook voor vakanties tot 1 a 2 weken.

Groeten, Henk

Dag Henk,

Dank voor de reactie. Heb je enig idee wat de afmetingen zijn van de topdek?
Kan dan wel eens informeren bij Rust Matras, en eens vragen hoe e.e.a. uit te proberen valt.

Groet,

Geert

Hoi Geert, wij hebben door een meubelmaker een topdekmatras op maat laten maken.

bevalt ons zeer goed, ook dit jaar zijn we weer drie weken in de omgeving zeeland te vinden.

als je in de buurt bent zijn we te herkennen aan de naam Bijelo en natuurlijk de wimpel in onze stag.

groeten Paul

Henk, Paul, Lisette,

Allen dank voor jullie reacties. Heeft 1 van jullie tekeningen en/of exacte afmetingen van het topmatras?
Wilde graag gaan informeren, maar het bedrijf waar Henk heeft besteld, heeft de maten blijkbaar niet bewaard.
Kan natuurlijk zelf gaan meten, maar als 1 van jullie de maten beschikbaar heeft scheelt dat weer!

Dank jullie!

hallo,

wij hebben net voor de zomervakantie de kussens laten vervangen in de voorpunt. Bestaat nu uit twee grote driehoeken en dus niet meer uit (5)delen. uit ervaring bleek dat we de kussens vrijwel altijd op plek hadden liggen.
Wij hebben de kussen op maat laten maken bij SKOY uit Dodewaard. Stond tot voor kort ook op markten in den lande .
Voor € 210,- hebben we geweldig liggende stevige koudschuim matrassen en hebben we net heerlijk drie weken geslapen. Geen geschuif, geen zere rug, geen gaten tussen de kussen etc…
Ik heb van papier een mail gemaakt van de ondergrond (dus benedenmaat) en aan de boven(zij)kanten kwam daar 10 cm bij omdat het schuin weg loopt.
Hij snijdt het schuim en levert ze met een tijk er omheen, tegen meerprijs in een kleur leverbaar. Gaan we weer jaren van genieten

succes,

groeten Marty