Hoi, ik wil voor de winter de mast strijken (eerste keer van onze dufour 2800) kan iemand mij info geven hoe de mast op de mastvoet bevestigd is; til je hem er zo vanaf, of moet ik daar speciale handelingen voor doen.Ik wil voorkomen dat er straks schade aangericht wordt.
Alvast dank,
Johan
Hoi Johan,
Ik weet het niet, maar als niemand je verder kan helpen, wil ik je adviseren om eens bij een ex-Dufour-dealer te informeren. Rob de Groot in Kortgene van Zeeland Yachting is hier een expert in.
Succes,
Beste Johan,
Mijn Dufour is uit 1977. Op mijn dek bevindt zich de mastvoet: zwarte rechthoek met ovale voet, waaroverheen de mast wordt geplaatst. Door zijn gewicht staat de mast klem, uiteraard nadat de stagen op spanning zijn gebracht. Als jij aan de buitenkant van je mastvoet niets ziet, gaat het bij jou ook zo. Grote kans overigens dat de kraanmachinist uit ervaring weet hoe het bij jou aan boord zit.
dank voor jullie reactie; als ik het goed begrijp schuift hij over de mastvoet op het dek, waarna je hem met de mastkraan er zo vanaf kan tillen; als de verstaging los is is er verder geen vergrendeling??
Gr Johan
Walk of life
Kampen
Hallo Johan , onze mast is er vorige week afgehaald.
Hij kan zo rechtstandig omhoog.
Groet Rein a/b de Walnoot
bedankt voor de reactie’s!
groet Johan