Maatskip" - weblog

Maatskip" - Dufour 34 Performance:Foto’s en nieuws
[size=12]maatskip.web-log.nl/[/size]

<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />Groet, MennoMaatskip38746,8774074074

Hoi Menno
Ik zie dat je lekker bezig bent, Ik ben ook iets van een site aan het bouwen ivm onze plannen van volgend jaar. ik meld het wel op het formum als hij in de lucht is.
Ik begrijp dat de Skipmaat nog steeds goed bevalt. Om even de lat neer te leggen,  hierbij nog even een bewijsje van een leuk tochtje (k!&&##$$ weer) maar wel genoeg wind Blankeberg - roompot.
Groetjes
Rene (Ciao Bella)
 
 
Ciao Bella38610,4367361111

Hallo Rene,
Goede vakantie gehad? Frankrijk gehaald? In ieder geval kan ik nog niet tippen aan de snelheid die jij hebt geklokt. Mijn max ligt op bij 10 kts onder spi. Wat is nu je true wind op de foto, 31,6 kts??
Inderdaad de Maatskip bevalt ons prima, tot op heden geen echte klachten gehad nog een paar hele kleine details die Dufour nog mag oplossen. Heb jij overigens ook dat de rubber dop op de gashendel los zit? Vastlijmen lijkt mij ook niet echt goed te werken en als ie eraf valt kan de knop erachter er ook zo uit…
Verder wil ik deze winter nog ergens een high-aspect bestellen en volgend voorjaar mogelijk een meetbrief aanvragen (ORC).
Groet,
Menno

Onze gashendel heeft het zelfde probleem.
Frankrijk net niet gehaald, Nieuwpoort was het keerpunt.
Wat de wind en log snelheid betreft, nadat we in de roompot waren gearriveerd heb ik even de meters op max van die dag gezet. ik heb altijd mijn wind meter op true staan en de CH op schijnbaar.dat we 11 knopen liepen heb ik tijdens de tocht wel meegekregen, Het zat er tijdens diverse surfen al meerdere keren tegen aan. de windkracht was gemiddeld +/- 26 knopen true
Moet je van de winter nog terug naar Muiden?
Gr.
Rene

Onze gashendel heeft ook dat probleem. Ik heb hem gewoon met een beetje siliconen kit vast gezet. Blijft prima zitten. 

Er zijn nog wel een paar kleine puntjes, maar ik wil proberen of ze die in Lelystad kunnen komen oplossen in combinatie met de eerste beurt voor de motor (is die ook gelijk winterklaar). Indien ik dat niet met Muiden geregeld krijg zal ik nog die kant op moeten maar dan weet ik niet of dat nog deze herfst wordt of volgend voorjaar. Half oktober wil ik nl nog 2 clubwedstrijdjes varen en direct daarna gaat ze de wal al op.
Ik zal ook maar eens wat kit gaan smeren op de gashendeldop, Zoute Zoen bedankt voor de tip.
Groet,
Menno