Log dufour 1800

Beste allemaal,

Het log op ons dufourtje geeft consequent 0 aan. Eerst hielp het om hem “los te varen”. Inmiddels niet meer. Wij vermoeden dat het metertje aan de huid vastloopt. Nu lig ik op helder water en ben ik al 2 dagen op zoek naar de plek waar het log in het water zit. Ik heb elke opening inmiddels gevonden, maar geen log te bekennen. Wie weet waar het zit??

Hallo,

Ben zelf geen technicus maar omdat je alleen maar “gaten” heb gevonden denk ik dat je het schoepje wat in een van de gaten had moeten zitten weg heb gevaren/verloren. Deze zijn gelukkig wel los te koop… Om te weten waar hij had moeten zitten kan je de draad volgen vanaf de display naar de gever toe. Hierdoor weet je waar je onder water moet zoeken.

Gr
Ed

Goedemiddag,

De log van mijn DF 30 classic doet ook een beetje raar.

Als ik op de motor vaar geeft ie bijna altijd 0 aan maar als ik zeil doet ie het meestal wel.

Ik lig in Monnickendam en moet dus via de Gouwzee naar het Markermeer toe. Hier zijn nogal wat waterplanten te vinden dus ik moet nog even het water in om te kijken of er mss wat waterplanten in het schoepje zijn te vinden.

Als iemand het euvel herkent en dus een ander idee heeft hoor ik dat graag

Dank
Bob

Inmiddels is de boot uit het water.

Wat blijkt; van het schoepje zijn 2 tandjes afgebroken en ik vermoed dat dit is gekomen bij het in of uit het water hijsen van de boot. De lijtsels (schrijf ik dit goed zo?) zaten mss iets te veel naar voren toe.

Schoepje heb ik los gehaald en kijken waar ik dit kan bestellen.

Inmiddels in mijn log gerepareerd. Je kunt een repairkit kopen een en ander is vrij eenvoudig zelf te installeren.
Nu maar hopen dat alles weer werkt. Laat de zomer maar komen

Inmiddels in mijn log gerepareerd. Je kunt een repairkit kopen een en ander is vrij eenvoudig zelf te installeren.
Nu maar hopen dat alles weer werkt. Laat de zomer maar komen