Lettertype Dufour

Allen,
Omdat ik mijn Dufour binnenkort ga schilderen wil ik ook een nieuw lettertype voor de scheepsnaam. Wellicht ook het Dufour logo wil ik op de romp. Wie weet welk lettertype hiervoor geschikt is en/of het font ergens te downloaden is?
Verder zit ik er aan te denken om een andere naam aan de boot te geven. Dit zou ongeluk brengen, hoe kan ik de boze geesten verdrijven en toch een andere naam aanbrengen?

Beste Mich,
Voor het lettertype en logo kan je wel terecht bij Rob de Groot van Zeeland Yachting. Deze Dufouragent weet goed de weg in Dufour land.(www,dufour.nl)
Verder, naam veranderen, gewoon doen. ik eb het met mijn vorige boot ook gewwon gedaan, niets gebeurd. Ik heb de boot wel champagne gedoopt, champagne over de boeg gegoten, de rest opgedronken met z’n allen. Volgens mij is dit de remedie om het ongeluk te vermijden. Bij onze huidige Dufour 36 Classic hebben we dat niet gedaan en hebben niets anders dan problemen.
Succes met het schilderen. En tot op het water.
Ciao,Riesmo39014,8261574074

Hoi Hans,
Dank voor je antwoord! Ik ga eens een balletje opgooien. En de naam ga ik dus ook misschien wel veranderen. Even kijken of ik een goede fles champagne kan vinden!
 
Bye bye!

succes!
Ciao,

Hoi Michel,
Er is een protocol vbt het (her)noemen van je schip, deze kun je vinden op xs4all.nl/~rwentzel/lsDoopceremonie.htm. Ik zou het serieus nemen
Richard

Ik ben destijds ook bezig geweest om het lettertype te achterhalen. Als je goed kijkt zul je zien dat Dufour diverse type door elkaar gebruikt. Type agfa komt heel dicht in de beurt. In Oudenbosch zit een prima bedrijf. Noordschans weet zijn adres wel. Mijn belettering komt er ook vandaan. Ook prima advies gehad. Hij heeft 60.000 mogelijkheden.  
Succes
 

ik heb besteld bij www.123sticker.nl. Je kunt on-screen zien wat het wordt en krijgt desgevraagd ook sample-folie toegezonden als je de echte kleur wilt zien. Bezorging binnen 2 dagen, prima gesneden, opplakken zo gedaan. 2x onze scheepsnaam 1,5 meter lang bij 25-30 hoog, plus klein achterop en ligplaats voor (ik meen) 60-80 euri.

Wij hebben onze naam ook aangepast evenals de naam op de spiegel zie album.zoom.nl/user/rverhoef@multiweb.nl/zoom
geen champagne gebruikt en we zijn nog steeds blij met de boot.
We hebben een vriend van ons gevraagd om hem te maken bij een grote vliegmaatschappij (hij werkt daar nl.) ook het dufour tekentje hebben we gefotografeerd en daar hebben ze weer een mooi tekentje van gemaakt. zie foto we krijgen zeer veel reacties op onze naam op de spiegel
gr. Anita en Rob
 
 

Allen bedankt voor jullie antwoorden? Met deze info gaat et me zeker lukken!
Rob en Anita, leuk gedaan zo die naam! Ziet er erg mooi uit. Ben alleen benieuwd of een dergelijk creatief iets mooi is op een betrekkelijk kleine boot als de 1800… Ik ga dit weekend de boot eens van de zijkant fotograferen en dan wat ontwerpjes maken!
 
groetjes!!

Hoi allen,
In de Waterkampioen heeft een tijdje terug een artikel gestaan over letters e.d. Robert den Boer van LEQ (Reclame & Druk) heeft dit toen verzorgd. Zie hiervoor www.leq.nl of 0180-594529. Ik ken Robert, hij is zelf zeiler en heeft Stitch op zijn boot geplakt, ziet er heel goed uit.
Succes

Wij zijn ook begonnen met foto’s en daarna het uitgeprobeerd op de foto met PSP of adobe kan je van alles verzinnen… en vergis je niet… zo groot is onze boot ook niet hoor… wij komen niet verder als een 27voeter altijd groter als een 18voeter maar toch.
gr.

Hoi… een 1800 is geen 18-voeter… 1800 staat voor de waterverplaatsing. Het is een 25-voets bootje.

Hoi Michel,
Wij hebben op onze 3800 de letters aan de zijkant ook vervangen,
Het is zeer moeilijk om het originele lettertype te vinden, wij hebben een afdruk gemaakt met een potlood op kalkpapier en zijn hiermee naar een bedrijf gegaan die beletteringen voor op auto’s maakt
Wij hebben dit laten maken bij JP Car Color in Roosendaal het adres is Jan Vermeerlaan 251 4703 KW in Roosendaal tel 0165-555030, je moet dan vragen naar Jean-Pierre Wijnen
Zie de foto voor het resultaat

De nieuwe belettering is gesneden van een zeer goede UV bestendige folie en zit er nu inmiddels 4 jaar op en ziet er nog als nieuw uit.
Succes ermee en als je nog vragen hebt, kan je ze mailen naar
bas@zeilenmetdebreezer.nl
Met vriendelijke groet,
Bas de Koningh
 
2006-04-06_182728_Foto_4new.JPG

Ziet er zeer goed uit! Heb je ook de biezen bij hem vandaan? Groetjes!