Lekkende waterpomp

De waterpomp van de MD2020-C is beginnen te lekken. (1999)
Blijkbaar een rubberen keerring die lekt, maar is moeilijk te herstellen.
Zal nu op advies de waterpomp laten vervangen, anders kan je er later weer iets mee voorhebben.
Heeft er niemand anders problemen mee?

Vermoedelijk bedoel je de keerring in de Johnson buitenwaterpomp. Ik heb dit ook bij de hand gehad, afgelopen winter. De keerring is op zich niet moeilijk te vervangen, de keerring zelf is ook een goed verkrijgbaar standaardding. Wel is deze pomp erg lastig uit te bouwen. Twee bouten zitten van voor naar achteren, dat is eenvoudig, maar de andere twee zitten van achteren naar voren, en daar zit de motorsteun vreselijk in de weg. Mij is het uiteindelijk gelukt met een doormidden gezaagd steeksleutelje voor de eerste paar slagen, en daarna een dopje. Vergeet niet als je de keerring koopt ook een nieuwe afdichtring tussen motorblok en waterpomp te plaatsen. Ik kocht de mijne in De Mern, ben effe kwijt welk bedrijf. Zoek ook eens op Zeilersforum en Youtube. Succes!!

Ik had een paar jaar geleden ook lekkage aan de waterpomp. dat was het seal tussen de impellor en de as. Deze is te vervangen, ik heb het zelf gedaan. wel een rotklus je kunt er schecht bij. Maar het seal is los te koop bij bv Haisma Scheeps- & Industriemotoren B.V. in Harlingen


.

Toch maar heel de pomp laten vervangen (art. 3593654 - 730 € :frowning_face:) op advies van, om de eerste jaren geen problemen te hebben.
Bedankt voor de reacties!

RiJo