Lekkage/scheurtje bij motoras

Wie heeft een idee,

Ik heb sinds de aankoop van onze Dufour altijd water in de bilge staan. Na een tijdje zoeken zag ik dat de lekkage vanuit de motorruimte kwam. 2 jaar geleden had ik een monteur op bezoek en die heeft eerst de pakkingen rondom de motoras vervangen en de vetsmering aangedraaid. Maar helaas, het lekte nog steeds.

Vorig jaar ben ik daarom verder gaan zoeken en zag ik op de plek waar de motoras (het rubber) het motorruim in komt water lopen. Dat heb ik eind vorig jaar gemeld bij de monteur. Hij gaf aan dat het of een lekkage in het polyster kon zijn, of verweerd rubber. Het laatste heeft hij vervangen en het lekt nog steeds. Ik denk nu toch serieus dat het polyester er achter de boosdoener is. Nu kreeg ik van de monteur als advies mee om daarom een deel achter de inlaat van de motoras (achter het rubber) te lamineren met polyester.

Nu vraag ik me af of dit de oplossing is. Op zich kan ik natuurlijk een groter gebied lamineren, maar volgens mij komt de waterduk vanaf de buitenkant en zit daar ergens het probleem. Ik ben bang dat als ik dan de binnenkant ga lamieren, dat het probleem dan niet echt verholpen wordt.

Heeft iemand van jullie ervaring met dergelijke lekkages?

Hallo,

ik heb hetzelfde gehad, rond om de lager een sleufje weghakken en dan opvullen met sikkaflex, bij mij is het zo compleet opgelost al jaren

groet

rob

Hallo Rob,

Het zou super zijn als dat de oplossing is. Heb zelf ook het idee dat het ergens in het lager moet zitten. Wat bedoel je precies met weghakken en op welke plek precies?

Groeten Matthijs

Beste Mathijs, hoe is dit nu opgelost? Waar zit de plek die ’ weggehakt’ moet worden want ook ik heb hier last van.

Groet, Ton