Lekkage in motorruimte

Regelmatig heb ik water onderin de motorruimte. Een groot deel komt uiteindelijk in de bilge (via opening aan linkerkant), aan de rechterkant van binnenuit gezien blijft er vaak water staan in de opvangbak (net achter pomp-pedaal voor kraantje gootsteen) en in de bakskist bij het luik. Het lijkt erop dat het water vanuit het bovenschot (kuip?) naar binnenlekt, de geluidsisolatie die daar tegenaan zit is vaak drijfnat en laat los. Ik zie echter verder nergens zichtbare lekkage op dak kajuit, kuip of dekbeslag zoals daklieren en overloop; bijvoorbeeld geen druppels onder bevestigingsschroeven van overloop of vallier. Iemand hier ook ervaring mee met idee waar dit water vandaan kan komen? Zie foto van bovenkant motorruimte.
motor.jpg

Hoi,

Zo uit mijn hoofd, uit ervaring, zou ik de volgende plekken controleren (misschien al gedaan):

  • Doorsteek van het roer (moet je wel effe flink in een bocht wringen via de hondekooi om te kunnen zien)
  • Scharnieren van de bakskist
  • Afdichting mij motorhendel
  • Is het afvoergootje achter het luik van de bakskist schoon? Als daar bladeren inzitten, slaat het over de rand heen naar binnen
  • Geen houtrot bij het luik?

Afdichtingen bij lieren, beslag en scepters had je al gecontroleerd?

Succes met je speurtocht!

Groet,
Loet