Lekkage in bakskist

Goedenavond, mijn bilge loopt bij regen vol en ben op zoek gegaan waar dit vandaan komt . Na lang zoeken heb ik de oorzaak gevonden. Er komt water in de bakskist en loopt dan in de hoek naar binnen. Nu heb ik ook gelezen dat de bakskist niet geheel waterdicht is, zijn er mogelijkheden om dit beter te kunnen afsluiten. Wie heeft hier ook last van en zijner oplossingen voor. Mvrgr Jan

Hoi Jan,
Ik heb ook een dufour 2800 en ook lekkage .
Na regenbuien staat er ook water in de bilge.

De ramen lekken een beetje weet ik en er staat een emmertje onder du s dat loopt niet de bilge in.

Je schrijft dat het water via de hoek van de bakskist binnenkomt?
Kan je aangeven welke hoek, en hoe het dan kan lekken over de opstaande rand?

Gro et Peter

Hoi Peter,
De lekkage vanuit de bakskist loopt aan de onderzijde bakboord onder het wasbakje. Bij mij zit daar een afvalklep gemaakt door de vorige eigenaar. Als ik de afvalklep weghaal kijk ik tegen de onderzijde van de bakskist en in de hoek zie ik druppels lopen. Het kan zijn dat dit ook condenswater is. Ook is er een lekkage bij het raam aan bakboord wat achter de wandbekleding de bilge in loopt. Ik heb nog een lekkage ontdekt aan stuurboord maar kan nog niet ontdekken waar dit vandaan komt . Zoeken maar weer. Maar begrijp mij goed ik ben wel blij met mijn dufour 2800 , onderhoud en kleine probleempjes heeft iedere boot. Groeten Jan.