Lekkage en water in Bilge

Medezeilers, goedendag.

Ik heb recent een Dufour 31 gekocht en ben nu “wanhopig” op zoek naar de oorzaak van wateroverlast.

Er staat continu water in de bilge, zelfs als hij, zoals nu, op het droge staat.

Ik praat niet over een beetje water, na 3 weken weggeweest te zijn stond er zeker 45 liter water in de bilge. Ik zie heel af en toe een waterspoortje onder mijn houten vloer, maar dat is zeker niet de oorzaak. Wel is af en toe het matras in de hondekooi sijknat, maar ook dat kan niet voor zoveel water zorgen.

Gisteren hebben we geconstateerd dat er water verdwijnt tussen de voetlijst en het dek, op diverse plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan het zijn dat dat voor zo veel water overlast zorgt?

Ik ben benieuwd naar een reactie, alvast bedankt.

Prettige dagen.

Arjen Slager

Beste Arjen,

Ik kwam er dit najaar tijdens een wat ruwe oversteek naar UK ook achter dat de kussens aan stuurboord zijde klets nat waren en er stond een aardig laagje water in de bilge. Bij mij heb ik de voetrail daarna verwijderd en nieuwe sikaflex aangebracht. Vooralsnog is de boel weer droog. Ik heb er een post op mijn blog over gemaakt (www.dufour2800.com).
Fijne dagen,

Henk

Beste Arjen,

Het kan ook drinkwater zijn.
Dat al uitgesloten?

Groet,

Guus

Beste Arjen,

Het kan ook drinkwater zijn.
Dat al uitgesloten?

Groet,

Guus

@ Henk: bedankt voor je reactie, ik zal je blog lezen en hoop eigenlijk op dezelfde oorzaak. Heb nu tijdelijk de rail afgeplakt en heb toch het idee dat er minder lekkage is.
@ Guus: ook bedankt voor je reactie. Ik heb beide waterzakken volledig leeg laten lopen, dus dat kan ik uitsluiten.

Ik hoop op een paar mooie dagen om de lijst te verwijderen, helaas ook met een hoop popnagels.

Groet, Arjen