lekkage bij kajuit ingang

Beste dufour eigenaren,
Onlangs heb ik een dufour 29 te koop gezien, op zich interesse, maar 1 nadeel.
Er is lekkage naast & onder de kajuit ingang wat heeft geresulteerd in een flink rot houten schot. Tevens lekt het op de kajuit trap waardoor deze ook begint te rotten.
Is dit een bekend probleem bij een Dufour 29? Ik kon de oorzaak zo niet achterhalen.
Wanneer jullie info voor me hebben (en eventueel andere zaken waar ik op moet letten bij koop van een dergelijk schip) hou ik me aanbevolen!
Hopelijk laten jullie wat horen!!
Groet, Martijn

Martijn,
Als je niet kan achterhalen waar het vandaan komt, koop dan nooit zo’n boot. Blijf je problemen houden. Er zijn genoeg mooie andere Dufours te koop, zonder problemen.
Ciao,

Hallo Martijn,
Wij hebben 12 jaar met veel plezier een D 29 gevaren en nooit lekage gehad bij de kajuit ingang ( behalve als de regen pal van achteren komt). ik heb ook niet eerder gehoord dat ze daar lekken.
Wil je een D29 kopen kijk dan in de nieuwste waterkampioen daar staat onze boot in.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag en kan je enkele foto’s en andere gegevens mailen.

Groet Jan

Hoi Martijn,
dat klinkt al beter, niet?
Ciao,

En Jan,
Wat gaan jullie nu varen? Of heb je al een andere?
Ciao,

Hallo Hans,
we hebben een Catalina 36 gekocht ook een toerzeilboot maar eentje met erg veel binnen ruimte.
We hebben met de Dufour overigens mooie tochten gemaakt o.a. Engeland (Londen ) 2 x Denemarken, Franse kust tot aan honfleur en de duitse wadden.
probleemloos gezeild met onze Dufour.

Gr.Jan

Jan,
Valt weer tegen geen Dufour, maar ok?.. een Catalina is ook niet verkeerd.
Succes met jullie nieuwe zeilboot.
Ciao,