Lazy bag of lazy jacks?

thirty-four sailers,
Wat kunnen jullie mij het beste aanraden:
een lazy bag of lazy jacks op een 34 P?
Ciao,

Ik heb geen ervaring met de Lazy Bag. Heb zelf wel de Lazy Jacks en die werken echt prima. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dan geen extra gewicht en lappen zeildoek aan mijn giek heb hangen.
Met de giekhoes werkt prima alleen zal het wel ietsje meer werk zijn om het grootzeil weg te ruimen.
Groetjes
Nick

Wat te denken van een rolgrootzeil in je mast, incl. zeillatten?

nee, dat lijkt mij niets. Hoewel het wel handig is, maar op een 34P, nee!

Hans,
Heb je nu een 34P? Ik heb op mijn D30 jaren met een lazzy-bag gevaren en het is super gemakkelijk. Ik vind die flappen aan de giek echter tijdens het zeilen geen gezicht en ik heb daarom in het voorjaar zowel de bag als lazzy-jacks eraf gehaald. Het was even wennen al dat losse zeil maar met een 30 was dat nog te doen. Wij hebben nu ook een 34P gekocht en daar heb ik echter alleen de lazzy-jacks op genomen.
gr Raymond

Hoi Raymond,
Als het goed is ben ik over enige tijd ook bezitter van een mooie 34P. Ik denk erover om ook alleen lazy jacks te nemen. Zeker omdat bij de 34P een los onderlijk zit. Door de flappen van de lazy back is dat veel minder effectief, dus alleen lazy Jacks. Hoe doe jij dat met je zeilhuik, past die nog een beetje?
Ciao,

Hans,
Ik heb de boot nog niet dus ik kan nog geen ervaringen met je delen. De huik zou gewoon tussen de lazy jacks moeten kunnen maar volgens mij zit dat niet mooi. Ik ben van plan om in de haven de lijnen naar de mast te trekken zodat de huik er normaal omheen past. Ik wil de lazy jacks dus alleen gaan gebruiken als ik ga varen. Of dit gaat werken moet nog blijken Wink
gr Raymond

Zo Raymond,
Van harte met je aankoop, toch de knoop doorgehakt. Onder welke naam kan ik je tegenkomen, nog steeds Bon Vivant?