Lawaai drinkwaterpomp

Kan iemand mij aan een manier helpen waarop ik het lawaai van mijn drinkwaterpomp sterk kan verminderen? Ik heb een nu 2 jaar oude 32-cl. We durven snachts de kraan bijna niet te gebruiken, omdat je bang bent iemand wakker te maken. De pomp is gemonteerd op de achterwand in het kastje onder het aanrecht.
Jaap

Ik zit met hetzelfde probleem. De pomp zit bij mij onder het bed, dus wordt daardoor nog redelijk gedempt. Het probleem zit em in het resoneren van het materiaal waar de pomp op zit gemonteerd. De enige oplossing is een extra plaat hout waar de pomp met rubberen bussen op wordt gemonteerd. Deze houten plaat moet dan ook weer met rubber bussen op een schot worden gemonteerd. Ik ga e.e.a. nog uitwerken. Ik erger me er ook aan…

Beste Jaap en Michel,
Wij hebben in de winter op onze Dufour 30 Classic een nieuwe waterpomp laten zetten en waren ook niet tevreden over het geluidsniveau. Bij nader onderzoek bleek net voor het waterfilter een verstopping te zitten, allemaal stukjes plastic vanuit de binnenkant van de watertank. Toen de verstopping was opgelost was de waterstraal veel beter, maar als bijkomend voordeel wat het geluid van de waterpomp significant minder. Ook blijft de pomp na watervraag niet meer een aantal seconden doorlopen. Wellicht kun je eens kijken of er ergens een verstoppen zit die ervoor zorgt dat de waterpomp extra hard moet werken en daarmee meer geluid veroorzaakt.
Groet, Jeroen

Jaap, Michel en Jeroen,
Bij onze boot maakt de pomp ook herrie. Ik denk dat het inderdaad door het resoneren van de plaat hout waarop de pomp zit gemonteerd. De pomp zelf is volgens mij, gemonteerd op rubberen dempertjes. Ik heb er over gedacht om de ruimte achter de plaat vol met schuim te spuiten, maar ik twijfel nog er lopen ook leidingen. Een andere mogelijkheid kan zijn een lat of iets dergelijks aan de achterkant maken, waardoor de plaat niet meer kan resoneren. Ik denk nog na.
Ciao,

Ik heb het opgegeven met onze pomp op de ‘30’. Poging met plaat hout mislukte. Ik heb massa aangebracht dmv dikke plank en lood, rubber klossen en rubber busjes…bij ons zitten de kinderen s’avonds laat nog steeds met verschrikte ogen rechtop in bed als wij de kraan gebruiken. Ik wil een andere pomp!
 
Johan

Johan,
Er zijn momenteel pompen op de markt die veel minder lawaai maken. informeer eens bij Kok watersport of zo

Beste Dufourvaarders,
[size=12]Bij ons aan boord zit nu sinds januari een Jabsco sensor Max 14 en na het oplossen van de hierboven genoemde verstopping is het watertappen heel stil geworden.  Zie url: jabsco.com/pdf/sensor_max.pdf[/size]
[size=12]Goet, Jeroen[/size]

Ik heb een Jabsco pomp en heb er ook alles aan gedaan om deze stiller te krijgen. De pomp is teruggebracht naar de importeur maar helaas de herrie blijft.
Welke pomp is stiller dan de Jabsco.