Koelkast: het bier staat weer droog

De koelkast in onze DF30C is uiteraard een uiterst gewaardeerd en escentieel onderdeel van het afgehele zeilgenot. Het is echter een heel gegraaf en gespit wanneer het koelkastje tot de nok toe vol zit. Uiteraard staan de zwaardere artikelen zoals de blikjes met bier, de zuivel etc. onderin. In een weekend ontstaat er lekker veel condens dus na een dag staat het hele spul al met de voeten onder water. Het loopt schuin dus dat maakt het er niet gemakkelijker op. 
Ik heb er dus een rekje in geplaatst, zodanig dat het vloertje horizontaal staat en er 3 a 4 cm ruimte is voor condenswater. Het rekje heb ik gezaagd en gebogen uit een oud legrek van onze defecte koelkast thuis. ([size=9]Bij de milieustraat hebben ze nog veel meer van die rekjes!)[/size]  
Zo, dus nu verroesten de onderkanten van mijn bierblikjes niet meer (daar krijgen ze overigens ook meestal weinig tijd voor) .

[size=9]PS; meestal staat er echt meer in hoor.
[/size]

 mariposa39219,8811574074
2007-05-17_210116_koelkast.jpg
2007-05-17_210847_koelkast-2.jpg

Piet,
Wanneer kunnen we met z’n allen langskomen (en waar), om eens dat koude bier te proberen.
Ciao,

Hoi,
Ook ik ergerde mij aan het condens onderin de koelkast. Ik heb daarvoor een afvoertje gemaakt van een bronzen huid doorvoer. Wel een gepriegel om onder vandaan de borgmoer er op te krijgen. Met een klein stukje slang heb ik de doorvoer op een 1/2 liter spawater flesje met drinktuit aangesloten. Dit flesje ligt dus ondering het aanrechtkastje. Tijdens de weekenden valt het wel meer, maar in de vakantie moet ik die bijna elke week legen. Er blijft wel een paar mm water staan dus de tip met het rekje onderin ga ik ook zeker toepassen.
Peter