Knop douchepomp

Een beetje een simpele vraag maar heeft iedereen op zijn/haar 34p een drukknop om het water uit de douche te pompen (uit het putje in de vloer)? Bij mij is dit een waterdichte drukknop zoals je deze ook bij electrische lieren ziet. Dit is in mijn ervaring echt enorm onhandig want je staat te douchen en op de knop te drukken tegelijk.
Ik wil deze knop eigenlijk vervangen door een aan/uit schakelaar. Zodat hij blijft pompen zolang ik sta te douchen. Er zal vast wel over nagedacht zijn maar misschien heeft iemand een idee waarom het een knop ipv een schakelaar is.
Hebben jullie hetzelfde probleem? Heeft iemand deze al vervangen door een schakelaar?
Groetjes
Nick

Nee eerlijk gezegd is de douche bij ons aan boord een ongebruikte luxe tot op heden, maar ik kan mij voorstellen dat het lastig is. Succes ermee!

De toegepaste drukknop is bijna standaard op alle merken. In de praktijk werkt het prima. Je zult, gezien de watervoorraad, meestal “militair” douchen: nat maken, inzepen, uitspoelen. Bij zo’n douchebeurt is de bak nog lang niet vol. Leegpompen na het douchen is dan voldoende. Je staat dus niet met in je ene hand de douchekop, in de andere hand de zeep, en ook nog tegelijkertijd met een willekeurig beschikbaar lichaamsdeel de pompknop te bedienen.
Wij vinden het prima voldoen.
Guido Flach/Noorderzon