Kleur band 38 Classic

Goededag allemaal,

Als nieuwbakken eigenaar van een 38 classic heb ik gelijk wat klusjes te doen.
Niets ernstigs gelukkig. Voor 1 van de klusjes wil ik de hulp inroepen van dit Forum.
Weet iemand welke RAL kleur de band van de boot is. Ik wil de nieuwe naamstickers hier namelijk op afstemmen. Alvast bedankt, en wie weet tot ziens op de nederlandse / zeeuwse wateren!

Er is een topic bij dufour 30 zelfde vraag. Volgens mij schelen de types niet echt?
Ik heb in Noordschans een rolletje gevraagd en gekocht en meegekregen. Nummer geen idee. Maar op de reparatie plekken zie je geen verschil.

Thx Willem, ik ga de “Noordschans-route” volgen en die mannen een mailtje sturen.
vr groet Stijn

Beste Stijn,

Ik hoor graag wat je hebt ontdekt. Ik ben een nieuwbakken eigenaar van een 36 en moet ook wat stickers aanpassen :slight_smile:

Groet,
Hans

Hallo allemaal,
Ik begrijp uit eerdere berichten op dit forum dat de ral kleur blauw tussen de 5002 en 5003 zit.

Ik heb me laten informeren, en de kleur verloopt wat door de jaren heen. Je moet echt met een monster nemen van de bestaande striping als je de nieuwe naam in exact dezelfde kleur willen hebben. Aangezien mijn boot in Griekenland ligt heb ik ervoor gekozen dezelfde kleur te bestellen als mijn huidige buiskap. RAL 5002 (Marine Blauw) .