Isolatie motorruimte

Hoi 34P-ers,
Ik vind de motor nogal herrie maken. Hebben jullie extra isolatie aangebracht. Zo ja, hoe en waar?
Ciao,

Hans,
Ik ben verbaasd! Vind 'm juist heerlijk rustig, maar ja ik was dan ook een 2 cylinder Yanmar met schroefas gewend en dan is de 3 cylinder met saildrive en een overschot aan vermogen daarna een oase van rust . Dus nee ik heb geen extra isolatie aangebracht en heb daar ook nog nooit over nagedacht. Ik ben uiterst tevreden en vind het wel grappig hoe een ander referentie kader leidt tot een verschillende ervaring.
Groet, Menno

Persoonlijk vind ik de motor ook zeer rustig lopen (29pk uitvoering), zeker sinds er een iets te grote (17x12) 3 bladsklapschroef is gemonteerd. Het geluid in de achterhut(ten?) is wel iets te verminderen: de wegneembare polyester console(s?) lekt aan de bovenzijde wat geluid. Is simpel te testen door er een opgevouwen handdoek o.i.d op te leggen.
Succes,
Noorderzon/Guido Flach

Hoi,
Ten opzichte van onze ex-36 Classic, vind ik de motor lawaai-riger dan de 34PP, dus vandaar mijn opmerkingen. Nou moet ik zeggen dat de motor in de 36 C erg stil was. Als je ging zeilen hoorde je de motor zo wat niet, dat je hem bijna vergat uit te zetten. Vandaar!
Dat gedeelte bij de achterhut heb ik ook al geconstateerd, daar ga ik dus al wat aan doen. Bij de trap heb ik ook al wat lekjes gevonden, dus die ga ik ook beter isoleren.
Daarnaast vind ik de ontluchting achter onder de spiegel, bij de plaats van het reddingsvlot luidruchtig, dus dat wil ik ook oplossen, hoe weet ik nog niet.
Ciao,

Hans,
Ook ik vind de motor veel meer lawaai maken dan in onze oude 30C, ondanks het feit dat je met die 29pk weinig toeren hoeft te draaien. Gelukkig zit er ook een zeil op Wink.
Gr Raymond

Raymond,
Ga je er wel wat aan doen? en wat eventueel?
Ciao,

Geen enkel probleem! Ik heb een 19 pk en die is heerlijk rustig. Het is echt niet nodig om allerlei gaatjes te zoeken en die dicht te maken. Het is een zeilboot en geen motorboot. Jammer dat jullie zo’n pech hebben met een lawaai-erige boot. 

Hans,
Ik ga er niets aan doen. Het zal vanzelf wel gaan wennen en je hebt er alleen binnen eigenlijk “last” van. Bovendien ben ik het wel eens met Zoute Zoen dat het een zeilboot is en geen motorboot, die motor moet zo min mogelijk aan al ontkom je er af en toe niet aan.
Gr Raymond 

Raymond,
Zoute Zoen, kan wel zeggen dat het een zeilboot is en geen moterboot, maar vaart wel met een prachtig zeilweertje op de Gouwe tussen Boskoop en Alphen aan de Rijn. Ik heb hem gespot aldaar. Heb hard getoeterd maar was zenuwachtig aan het doen met een kaart. Dus maar een foto’tje gemaakt met mijn mobiel als bewijs.
Met een zuidwest windje vaar je zo’n schip buiten om naar IJmuiden in acht uur of zijn ze niet zeewaardig
Grapje hoor Peter, maar wel leuk om te zien als je daar vaart en ik je dufourwimpel boven de bomen uit ziet komen

Tja en dan moet je de motor ook gebruiken, dus…
Het is nou ook weer niet zo storend, maar ik was beter gewend. Het zit vooral bij de trap en de vakjes erboven en de achterhut, waar het kunststof deksel matig afsluit.
Ciao,

wij hebben ook de zwaardere motoruitvoering maar of hij nu teveel lawaai maakt?Hiervoor vaarden we op  twee (jonge) Etaps en eigenlijk maakten die meer lawaai !!!  Dit enkel om jullie referentiekader een beetje te verruimen hoor.
Jongens jullie zijn misschien een beetje “Dufour” verwent
vaar wel
Guy
 

Kan altijd beter niet?