inwateren van schot tegen ankerbak in voorpunt

Hoi 34P-ers,

Tot mijn verbazing, zag ik dat de hoeken van het houtenschot in de voorpunt dat tegen de ankerbak aanzit, inwatert. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb de bekleding, dat met klittenband vastzit aan 1 kant weggehaald, maar zou niet weten hoe ik daar bij moet komen, zonder het schot helemaal uit de kit loste snijden.

Gewoon van boven volspuiten met kit, op goed geluk?

Hierbij een foto.
water in voorschot.jpg

Ciao,

Hans,

Ik zou eerst de oorzaak proberen te achterhalen voor je met kit aan de slag gaat. Vreemde plaats trouwens, vanuit de ankerbak kan hier bijna geen water komen. Ik zou eerder denken aan de achterste bakboord preekstoel bevestiging of zo. Heb je achter de wand/plafondbekleding nog leksporen kunnen ontdekken.

Ik zal het bij ons ook eens checken. Succes.

Raymond

Hoi Raymond,

De bakboord achter preekstoel-poot vertoond geen lekkage, helemaal geen leksporen aan die kant, kurkdroog erachter, ook na een regenbui. Nou moet ik zeggen dat het aan stuurboord ook donker kleurt. Ik denk eerder dat het door condens komt. Het kopse hout is waarschijnlijk niet bewerkt, dus watert makkelijk in. Vandaar mijn suggestie van volkitten. Je komt er gewoon niet bij. Zelfs een spiegeltje past er niet tussen. Ik zou zo’n tandarts speigeltje moeten hebben, misschien dat het dan lukt, of zo’n cameraatje als in het ziekenhuis, maar kom daar maar eens aan.

Als jij wat gevonden hebt, hoor ik het graag.

Ciao,

Hoi Hans,

Inmiddels heb ik bij ons de voorpunt eens goed bekeken en wij hebben geen verkleuringen in de hoeken zoals bij jou op de foto.
Ben je inmiddels al verder met een oplossing?

Groeten,
Raymond

Hoi Raymond,

Ik weet het nog niet. Ik denk dat het misschien het dekoog is, dat bij mij net voor de ankerbak zit. Dat zit op de rand van de ankerbak en de voorput. De gaten zitten in de ankerbak, maar misschien lekt het tussen de schalen. Ik heb er wat van die gummie tussen gedaan om het waterdicht te maken, misschien dat dat helpt.

Nou maar afwachten, verder zou ik het niet weten. Je kan ook niet achter het houtenschot komen.

bedankt,

Ciao,