Hallo,
Wij varen momenteel met een spirit 28 en zijn op zoek naar een groter schip.
Ons oog is gevallen op een dufour 35 (oud model)
Wij varen met 2 kleine kinderen en zijn dus op zoek naar een ruimer schip, met goede zeileigenschappen om de weekenden op door te brengen en grote reizen mee te maken.
Wij denken dat een dufour 35 mischien aan deze eisen zou kunnen voldoen, maar zijn nog in orienterende fase, we zouden het erg leuk vinden om met bezitters van een dufour 35 te corresponderen over hun ervaringen.
Hallo Hilde,
Wij zijn in Augustus na 11 jaar van onze 2800 overgestapt op een (oude 35). Nou, ik kan je vertellen dat zo’n oude dame zeer goed zeilt. Onze 2800 was best rap, maar deze gaat minstens zo goed. Ook de boot op zich is zoals je mag verwachten van een dufour goed doordacht. Het semi flushdek is zeer handig met wat zeegang. De ruimte binnen is geweldig. enz. enz… Het is even zoeken naar een mooi exemplaar maar dan zit je ook goed. Wij hebben bewust gekozen voor stuurwielbesturing omdat dat wat relaxter is, vinden wij althans. De boot is ouderwets zwaar maar dat wordt gecompenseerd door voldoende zeiloppervlak. Nee…We zijn dik tevreden, net als over onze 2800. Als je nog meer info wilt dan hoor ik het wel.
Veel succes met het maken van een keuze
E 't Mannetje
[size=12]Hallo Hilde[/size]
[size=12]Wij hebben zijn vanaf 1988 in het bezit van een dufour 35 (oud model) zijn zeer tevreden over dit degelijke schip en hebben alle jaren met plezier gevaren.[/size]
[size=12]Het schip is prima onderhouden, bijna nieuw grootzeil. Verstaging is vernieuwd, de romp en dek zijn drie jaar geleden geschilderd. De mast is toen ook van het schip afgeweest en geheel nagezien. [/size]
[size=12]Er zit een rolfok op, alsmede een kuiptent en verwarming. Allemaal comfort verhogende items die je met kinderen op deze flushdecker waarschijnlijk goed kunt gebruiken.[/size]
[size=12]Momenteel zijn we bezig een ander schip te zoeken, we willen graag een douche hebben.[/size]
[size=12]Als je meer info wilt of iets dergelijks laat het even weten.[/size]
[size=12]Arnold en Nicoline Eisma[/size]
Bedankt voor beide bovenstaande berichten.
Arnold en Nicoline Eisma,
Begrijp ik het goed dat jullie boot te koop staat?
Wij zouden eventueel geinteresseerd zijn in verdere gegevens en vraagprijs van jullie boot.
Groeten Arjan en Hilde Broers